Ukazuje se, že školy nemají k dispozici seznamy ukrajinských dětí, které by k nim měly dorazit k zápisu. Podle ministerstva by jim je měly poskytnout obce, ty se však k seznamům nemohou dostat. Jak tedy zajistit, aby byly všechny ukrajinské děti ve škole?
Musí fungovat maximální spolupráce ministerstva, obcí a škol. Když chceme jako stát poskytovat pomoc, musí v tom být jasný a efektivní systém. Stát a konkrétní města či obce musí znát všechna jména nově příchozích a neměl by být problém poskytnout tato jména školám a celou věc s nimi předem prokonzultovat.
Nedávno jste mluvila o nutné podpoře škol, které nyní přijaly na 60 tisíc ukrajinských dětí navíc. Jak by měla vypadat konkrétně?
Školy by měly mít dostatek vhodných pomůcek a materiálů a jsou také nutné finance na člověka, který bude ve škole učit tyto nově příchozí Ukrajince český jazyk. Nemyslím běžné hodiny českého jazyka, ale individuální doučování češtiny. Žák, který přijde z Ukrajiny, nemůže chápat látku například 7. třídy českého jazyka. Nejdříve se musí naučit úplné základy.
Dále by měly mít jasné parametry, jak hodnotit tyto nově příchozí žáky. Mnohdy se stane, že takové dítě přijde během školního roku a není možné po něm na konci roku požadovat určité znalosti.
Podle expremiéra a šéfa ANO Andreje Babiše hrozí zemi energetický armagedon, zhroucení ekonomiky a sociální nepokoje. Řekl to poslancům na čtvrtečním jednání. Je podle vás nebezpečí tak velké?
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zuzana Koulová