Před zahájením prací bylo nutné prostudovat hlavně archivní materiály, ale i vyzpovídat pamětníky a dlouholeté zaměstnance podniku. Následně přišlo na řadu shánění dílů, které jsou u vozů K2 typické, ale už se běžně nepoužívají. „Jednalo se třeba o svítilny, povrchové materiály v interiéru, sedadla, prvky kabiny řidiče nebo vnější oplechování. To je provedeno přinýtovanými vlnitými plechy, aby bylo dosaženo co největšího odlehčení tramvaje,“ vysvětlil Jiří Černý z technického odboru DPMB.
Některé díly bylo potřeba koupit, jiné vyrobit, některé se našly přímo v DPMB. Dokonce se měnilo, a to s jinými dopravními podniky, třeba bratislavským a pražským.
„Práce na tramvaji trvaly čtyři a půl měsíce a vyšly na téměř 3,5 milionu korun. Jsem rád, že práce probíhaly zcela v režii zaměstnanců dopravního podniku,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Nově opravený a znovuzprovozněný vůz pochází z poslední série vozů K2 vyrobené před 33 lety. Tyto tramvaje se začaly vyrábět už v roce 1967 a do Brna jich mezi léty 1967 až 1983 bylo dodáno celkem 132. K2 je už druhým vozem, který DPMB za poslední rok získal staronovou podobu. Na konci loňského roku se podařilo do původního stavu předělat vůz T3, který byl v pražském závodě ČKD vyroben v roce 1967 a přes 30 let jezdil prakticky v původním stavu. Oběma vozy se budou moci cestující poprvé projet v sobotu 18. června v rámci akce Dopravní nostalgie, která je součástí festivalu Brno – město uprostřed Evropy.
DPMB má v plánu zprovoznit i další vozy, už nyní se totiž připravuje na významné výročí 150 let MHD v Brně, které oslaví v roce 2019. V polovině roku se začne pracovat na tramvaji, tentokrát půjde o typ T2. Staronovou podobu dostane i autobus Karosa B732, kloubový trolejbus Škoda 15Tr a dvounápravový vlečný vůz 215 z roku 1926. Foto: zde.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV