Nová lávka na Švédský vrch představuje unikátní technické dílo, které se může pochlubit hned několika nej. S celkovou délkou přibližně 400 metrů se jedná o druhou nejdelší lávku pro pěší v České republice. V případě lávek, které mohou používat i cyklisté, je pak v tuzemsku vůbec nejdelší. Další prvenství spočívá v tom, že překlenuje 43 kolejí, což je opět nejvíce v České republice. Ojedinělé je i technické řešení lávky.
Díky šířce 3,5 metru budou moci novou lávku využívat jak pěší, tak cyklisté. Z dalších zajímavostí je možné zmínit například to, že na obou koncích je zajištěn bezbariérový přístup, lávka má speciální protiskluzový povrch nebo že bude monitorována třemi kamerami. Při odpovídající údržbě by její životnost měla být minimálně 100 let.
Původní lávka na Švédský vrch musela být v roce 2016 kvůli havarijnímu stavu uzavřena a o dva roky později byla zdemolována. Stavba nové lávky pak začala v listopadu 2020. Celková částka za dílo byla vyčíslena na více než 250 milionů korun, přičemž Státní fond dopravní infrastruktury poskytl městu dotaci ve výši 81 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV