Nelehký úkol měla desetičlenná komise, která nakonec vybrala návrh ZŠ Moravská ze Šumbarku. Legendární železniční budova v bruselském stylu se bude jmenovat Fénix. Do výzvy radnice se zapojilo 10 havířovských škol a poslalo 18 návrhů jmen. Desetičlenná komise složená z vedení Magistrátu města Havířova hlasováním vybrala vítězný návrh. Ten vzešel z 1. stupně ZŠ Moravská a na děti čeká odměna v podobě věcného daru v hodnotě 20 tisíc korun pro celou školu a konkrétně na třídu III. A drobné dárky pro každého žáka.
„Vím, jak šikovné děti u nás v Havířově máme a byla jsem si jistá, že bude z čeho vybírat. Byla jsem jedna z těch, která hlasovala pro vítězný návrh jména, nicméně jednoduché to nebylo. Když už jsem byla rozhodnutá, vždycky přišel další návrh, který mě zaujal, a tak jsem dlouho váhala, pro který nakonec zvednu ruku. Všechny návrhy byly nápadité a daly se použít, ale jak víme, vítěz může být jen jeden. Jméno Fénix mi v případě naší železniční budovy přijde příznačné. V podstatě taky jako tento bájný pták vstala budova téměř z popela. Dnes je krásnější než kdy před tím, s krásným názvem Fénix. Dětem i pedagogům ze ZŠ Moravská srdečně gratuluji k vítězství a ať si užijí odměnu,“ zhodnotila soutěž škol náměstkyně pro školství a kulturu Jana Feberová.
Rekonstrukce interiéru železniční výpravní budovy za zhruba 53 milionů korun je největší investiční akcí města pro rok 2022. S realizací projektu se již začalo na konci roku minulého a hotovo by mělo být na konci roku letošního. Uvnitř velkorysé budovy se buduje hřiště na volejbal, badminton nebo basketbal, několik bowlingových drah, lezecká stěna a v plánu je i lyžařský trenažér. Toto využití bylo konzultováno a navrženo po diskusi se sportovními kluby ve městě Havířově a plně reflektuje jejich požadavky. Prostory haly disponují i uzamykatelnou skladovací plochou vhodnou jako úschovna vybavení pro případné jiné společenské akce. Reprezentační charakter budovy je zároveň možno využít k pořádání společenských událostí jako jsou koncerty, divadelní představení, přednášky, výstavy, projekce nebo galavečery.
„Realizace interiéru této budovy je jednou z posledních, nikoliv však poslední fází velkolepé, nesmírně náročné rekonstrukce celého havířovského železničního nádraží. Po výpravní hale, dopravním terminálu před nádražím, opravě exteriéru a interiéru historicky hodnotné výpravní budovy přijde na řadu modernizace přístupů na peróny. Stávající nástupiště budou plně bezbariérová, získají také nové zastřešení, informační a orientační systém a mobiliář. Dále dojde k rekonstrukci podchodu a jeho propojení s nástupišti novými výtahy. Přístupnost nádraží se zlepší i díky prodloužení podchodu na druhou stranu kolejiště směrem k městské části Šumbark. V rámci prací proběhne také kompletní obnova kolejiště stanice a přilehlého úseku k zastávce Havířov střed, instaluje se nové sdělovací a zabezpečovací zařízení, dojde k opravě trakčního vedení a mostních objektů. K dokončení projekčních prací a získání stavebního povolení by mělo dojít ve druhé polovině roku 2022. Stavbu bude realizovat Správa železnic, vyžádá si investici kolem 3 miliard korun a trvat bude po dobu 35 měsíců,“ popisuje poslední fázi obří rekonstrukce havířovský primátor Josef Bělica.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV