„Nový vozík už slouží svému účelu a k zapůjčení je na vrátnici magistrátu. Příslušný pracovník si pouze opíše číslo občanského průkazu a invalidní vozík propůjčí. Vycházíme tímto krokem vstříc zvláště těm občanům, kteří se sami špatně pohybují,“ dodává Ľudmila Ducháčová, vedoucí odboru správního, kam nejčastěji klienti přichází se žádostmi například o občanské průkazy či cestovní doklady. Od ledna se totiž podle nových zákonných nařízení musí žadatelé o občanský průkaz, či pas dostavit osobně. Nelze již vyřizovat žádosti ve věci osobních dokladů prostřednictvím pověřené osoby, jak tomu bylo v minulosti.
„Naši pracovníci vědí, že kromě imobilních občanů sem přichází i ti, kteří mají i jiné zdravotní problémy vážného charakteru. Z toho důvodu je k dispozici elektronický objednávací systém, kde si občané zvolí den a hodinu odbavení, doplněn o další nadstandard ve formě přesunu od auta na oddělení invalidním vozíkem,“ uvádí další nadstandardní postup svého oddělení Ľudmila Ducháčová.
„Budova magistrátu má bezbariérové vstupy do levého i do pravého křídla přímo z podloubí, kde se nachází v případě nouze zvonek pro přivolání pomoci. Stejně tak další pracoviště magistrátu mají bezbariérové vstupy pro imobilní občany,“ vysvětluje tajemnice Magistrátu města Hradec Králové Markéta Bartušová. Odbor dopravy disponuje výtahem, aby se klient vyhnul schodišti, které ústí z hlavního vchodu. Odbor živnostenský úřad ve Střelecké ulici je vybaven speciálním nájezdem. Městská policie v Dlouhé ulici obslouží taktéž všechny klienty, kteří se dostaví a zazvoní na zvonek u vchodových dveří.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org