Původní děj nás přivádí mezi různorodou skupinu lidí, jež spojuje touha po výměně bytu, přesněji po novém životě v novém prostoru, který je těžko dosažitelný. Normalizační pustinu šedi a bezmoci tak rozráží zástup vypilovaných charakterů v čele s doktorem Radostou, „architektem“ originálního stěhovacího řešení, jež svým nekompromisním odhodláním tlačí tuto skupinu všemi možnými prostředky k cíli.
Potřeba půdy, sklepu, prádelny, dětského pokoje či místa k dožití zrcadlí bezpočet křehkých tužeb a snů. Ani ty nezapadly prachem doby svého vzniku, navzdory odlišnému dobovému kontextu nedostatku bydlení, jsou schopny být ostře dnešní, palčivost hledání místa pro život je neměnná.
Dramatizační úprava se týká zejména společenských souvislostí, jež bylo nezbytné změnit pro uvedení posunutého do současnosti. Nevyhnutelně se tak setkáváme s akcentem stavu společnosti, kdy se více než milion lidí v naší zemi různým způsobem potýká s nedostupností bydlení.
Jevištní úprava vznikala s obrovským respektem k textu a neutuchající snahou o přežití i snad té nejkomplikovanější větné perly. Postavy prochází řezem času a vstupují do svobodného jevištního prostoru, stejné charaktery, opět za jemné rovnovážnosti těžkostí a humoru, pociťují na sobě osamění, touhu po důstojném stáří i lepší budoucnosti pro své děti a dnes také přání po vystoupení ze stínu společenských stereotypů a rasismu.
Autory jevištní úpravy jsou režisérka Hana Marvanová a dramaturg Jaroslav Čermák. Premiéra na Velké horácké scéně začíná v sobotu 9. prosince v 19:00. Od 18:30 mohou zájemci v prostoru před Divadelním klubem navštívit vernisáž objektů Jaromíra Ryšavého, který na Kulovém blesku technicky spolupracoval.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV