Od května 2021 se situace posouvá. Od původního zatížení Kosova průjezdem nákladních vozů s 25% celkové těžby kamene se přes hledání a ověřování smysluplnosti i reálnosti budování „obchvatů“ Kosova zástupci všech stran dostali až k variantě, že by se 100% kamene odváželo po železnici a malá část by se překládala na překladišti v Pávově v průmyslové zóně.
„Jsem za toto navržené možné smírné řešení moc rád, pokud se jej skutečně podaří zrealizovat. Vede k tomu ale ještě dlouhá cesta,“ uvedl radní Jihlavy David Beke, který se jednání za město účastní. Podle jeho slov se chtějí zástupci všech stran v následujících měsících bavit o dalších podrobnostech a podmínkách, které by měly být v rámci dohody předem projednány a odsouhlaseny. „Zajímají nás například podrobnosti o dopravní obslužnosti, četnosti a způsobu odstřelu, řešení kácení náletových dřevin a jejich náhradní výsadby nebo informace k rekultivaci lomu po ukončení povolené části těžby,“ doplnil Beke s tím, že jakmile se objeví něco nového, bude veřejnost informovat.
Podle Davida Bekeho není bez zajímavosti, že jsou ložiska kamene stanovena státem a těžařské firmy platí z každého vytěženého kubíku peníze státu. I když by ložiska nikdo nevytěžil dnes, zůstávají v zemi pro další generace. I těžba jako jiné odvětví se podle Bekeho technicky vyvíjí a dopady na své okolí zmenšuje.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV