Stejně jako v loňském roce i letos Letiště Praha využije menší letecký provoz pro nezbytné úpravy a údržbu hlavní dráhy. V období uzavírky hlavní dráhy bude v provozu pouze vedlejší dráha 12/30 směrující na oblast Prahy a Kladenska. Směr provozu (odlet směr Praha, nebo Kladno) je závislý na aktuálních meteorologických podmínkách, především větru. Preferovaný směr je ale přistání od Prahy a vzlet na Kladno.
Proč probíhají úpravy právě v těchto měsících? Pro minimalizaci hlukové zátěže hustě osídlených oblastí je snaha směřovat stavební úpravy mimo letní měsíce s nejvyšší hustotou provozu. Kvůli technologickým podmínkám realizovaných staveb a s přihlédnutím k tomu, že dráha 12/30 není plně vybavena pro provoz za nízké dohlednosti, je jaro a brzké léto jediným obdobím, kdy je možné úpravy provádět.
V plánu je úprava kabelovodu pro světelné zabezpečovací zařízení, terénní úpravy v bezprostředním okolí dráhy (tzv. pás dráhy), rekonstrukce povrchu výjezdu z dráhy tzv. TWY Bravo, výměna zálivek vozovky a další údržbové práce. Mnohé úpravy souvisí zejména s novou legislativou Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA). V této souvislosti se obdobným uzávěrám Letiště Praha nevyhne ani v některých příštích letech.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV