V ulici Velkomoravská je vedle špatného povrchu komunikace celá řada dalších problémů – nevyhovující křižovatka s ulicí bratří Čapků, chybějící smíšená stezka pro chodce a cyklisty, která by propojila stávající stezku do Lužic s centrem Hodonína, apod. V ulici Bratislavská je pak nejpalčivějším problémem průjezd tranzitní dopravy v blízkosti centra města a obytné zástavby.
Na ŘSD ČR jednali zástupci města zejména nad těmito tématy:
- Obchvat Hodonína I/51 - město Hodonín dlouhodobě usiluje o znovuobnovení prací na přípravě obchvatu. Ze strany ŘSD ČR byl na jednání potvrzen dřívější písemný příslib Ministerstva dopravy, že bude ještě v letošním roce zadáno bodové měření intenzit dopravy na stávající komunikaci I/51. S ohledem na výsledky měření bude následně rozhodnuto o dalším vývoji obchvatu.
- Možné omezení nákladní tranzitní dopravy na stávající komunikaci I/51 v intravilánu města Hodonín do doby případné realizace obchvatu – Dle sdělení ŘSD ČR je možné omezení nákladní dopravy velmi nepravděpodobné. Omezení by muselo být řešeno na obou stranách hranice – tj. se správci dotčených komunikací na české i slovenské straně (není možné pouze jednosměrné omezení). Nutný by byl i oboustranný souhlas policie. Obecně je v tuto chvíli ovšem požadavek přesunovat tranzitní dopravu ze silnic II. a III. tříd na dálnice a silnice I. tříd. V tomto případě by se však naopak tranzitní doprava přesouvala ze silnice I. třídy na silnici II. třídy (Sudoměřice – Skalica – Holíč). S ohledem na výše uvedené se jeví případný souhlas správců dotčených komunikací a policií ČR a SR jako nepravděpodobný. Nicméně město Hodonín bude uvedené skutečnosti nadále prověřovat.
- Řešení stávající komunikace I/51 – Ze strany ŘSD ČR bylo potvrzeno, že obnova stávajícího průtahu I/51 intravilánem Hodonína bude intenzivně řešena. Pro město Hodonín nejproblematičtější úsek od křižovatky s ulicí bratří Čapků ven z Hodonína směrem k silnici I/55 bude řešen koncepčně (tj. obnova komunikace vč. odvodnění, úpravy křižovatky s ul. bratří Čapků, smíšená stezka pro pěší a cyklisty, apod.). Město Hodonín bude s ŘSD ČR na řešení této problematiky při zpracovávání projektů spolupracovat a objekty nesouvisející s rekonstrukcí silnice financovat ve vlastní režii.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV