„ŠKODA v letošním roce prodá více aut než kdykoli předtím“, prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast prodeje a marketingu. „V prvním úplném roce naší růstové strategie jsme rostli téměř ve všech regionech a posílili svou pozici na trzích. Také v posledních týdnech roku pojedeme na plný plyn. ŠKODA je na dobré cestě k tomu, aby do roku 2018 prodeje zvýšila na nejméně 1,5 milionu vozů ročně.“ Na domácím českém trhu rostla ŠKODA v listopadu o 10,8 procent, což je více než dvojnásobek hodnoty růstu celého trhu (plus 4,5 procenta) a prodala 5.100 vozů.
S příznivými ohlasy se setkal nový model ŠKODA Citigo, jehož prodej byl v České republice zahájen právě v listopadu. Za prvních několik týdnů prodejci přijali již více než 1.000 objednávek. Citigo pro značku dobývá rostoucí segment malých vozů a na jaře 2012 bude uveden na trh dalších evropských zemí. I v dalších zemích střední a východní Evropy dosáhla ŠKODA výrazného dvojciferného růstu a dále posilovala své pozice. Od ledna do listopadu 2011 vzrostly prodeje o 27,8 procent na celkem 22.000 vozů. Žádané byly modely Fabia Combi a Yeti. Na Ukrajině vzrostl počet dodávek o 39,2 procent, v Chorvatsku o 23,2 procent, ve Slovinsku o 20 procent. V západní Evropě se ŠKODA neubránila klesajícímu tržnímu trendu, rozvíjela se však lépe než trh a zůstala pouze lehce pod úrovni uplynulého roku. V Rakousku dosáhla značka v listopadu nového rekordního výsledku, prodej vzrostl o 75,5 procent. Ve Finsku vzrostly prodeje o 30,8 procent, ve Francii o 21,3 procent, ve Švýcarsku o 16,3 procent a ve Velké Británii o 12,2 procent.
Podstatných přírůstků dosáhla značka ŠKODA – stejně jako v uplynulých měsících – v růstových regionech – v Rusku, Indii a Číně. V Rusku se značce s 8.000 dodanými vozy podařilo výsledek loňského listopadu více než zdvojnásobit (plus 131,5 procent) a zaznamenala tak nový prodejní rekord. Více než polovina listopadového prodeje v Rusku připadla na model Octavia. Také v Číně směřovaly prodeje nadále vzhůru, v listopadu vzrostly o 41,9 procent na 20.200 vozů. Nadprůměrné poptávce se přitom těšily modely Octavia a Superb. Na indickém trhu, který v poslední době vykazuje klesající tendenci, (celkový trh: minus 10,6 procent) ŠKODA zvýšila počet dodávek o 25,9 procent na 2.300 vozů. Model Rapid, který byl na indický trh uveden v listopadu, zaznamenal dobrý start a indickým odborným časopisem Top Gear byl mezitím vyhlášen rodinným vozem roku v Indii. I další mimoevropské trhy se vyvíjejí pozitivně. V Austrálii ŠKODA v listopadu své prodeje ztrojnásobila a dosáhla nového prodejního rekordu na pátém kontinentu. Dodávky zákazníkům v listopadu 2011 (modely značky ŠKODA v porovnán s listopadem 2010): Octavia (32.800 vozů/plus 21,5 procent), Fabia (21.100 vozů/plus 8,2 procent), Superb (9.900 vozů/ plus 14,7 procent), Yeti (6.500 vozů/plus 43,7 procent), Roomster (2.900 vozů/plus 0,3 procent), Rapid/Indie (400 vozů), Citigo/Česká republika (200 vozů).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mb-net.cz