„Ke zrušení v říjnu loňského roku vypsaného tendru se Rada rozhodla proto, že nebyl naplněn jeho původní smysl, tedy vybrat tři dodavatele,“ říká radní pro informatiku Eva Vorlíčková (TOP 09) a dodává: „Uzavřením smlouvy s více dodavateli jsme chtěli předejít případným výpadkům při výrobě a dodávkách karet za situace, kdy by byl jen jeden dodavatel.“
Do výběru se sice tehdy přihlásily tři subjekty, ale podle vyjádření radní Vorlíčkové zadávací podmínky splnily pouze dva. „S ohledem na současný stav zásob karet Opencard nezbytných pro řádný provoz a vzhledem k výsledku soutěže se Praha dostává do svízelné situace, kdy hrozí narušení kontinuity dodávek a provozu,“ komentuje nastalou situaci radní Vorlíčková.
Přestože zákon o veřejných zakázkách umožňuje zadavateli uzavřít rámcovou smlouvu i v případě, že podmínkám veřejné soutěže neodpovídal původním záměrům, rozhodla se Rada hlavního města k tomuto kroku nepřistoupit. „Takové řešení je pro Prahu v dané situaci nepřijatelné, a to především z důvodů nenaplnění požadavků na dosažení očekávaných ekonomických úspor a požadované míry zajištění kontinuity dodávek karet Opencard jako by tomu bylo v případě uzavření rámcové smlouvy s plným počtem uchazečů,“ uzavírá radní pro informatiku Eva Vorlíčková.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy