Na setkání v úterý 9. dubna představili projektanti dvě varianty řešení tohoto investičního záměru. „Varianta jedna počítá s parkováním na východní straně ulice, ve druhé variantě pak na západní straně. V obou případech se navrhuje doplnit chodníky, přechody pro chodce a zapustit autobusové zastávky, čímž by se měla výrazně zvýšit bezpečnost dopravy. V souladu s legislativou a principy modrozelené infrastruktury projektant naplánoval v ulici vysadit i jednostranné stromořadí,“ přiblížil náměstek primátora Tomáš Pejpek.
I přes doplnění chodníků a přechodů zůstává podle místních největším problémem rychlost průjezdů dopravy včetně nákladní, i ve vztahu k cestám dětí do školy. Město tak prověří možnosti zpomalení dopravy v podobě umístění radaru, či retardérů, přičemž prvním krokem bude osazení sčítače pro ověření skutečného stavu počtu a rychlosti projíždějících vozidel. Stejně tak bude prověřeno i řešení zeleně, kdy by podle místních vzrostlé stromy bránily výhledu a bezpečnému průjezdu ulicí.
Veřejná projednání probíhají v rámci realizace místní Agendy 21. Více informací Měníme Olomouc.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV