První autobus dojel do zlínského depa již v uplynulém týdnu, další dorazí během čtrnácti následujících dnů. Jde o městské autobusy značky Citelis, na jejichž podobu jsou již obyvatelé Zlína a Otrokovic zvyklí. Dva z nových nízkopodlažních vozů mají délku 12 metrů, čtyři další jsou o délce 10,5 metru. Kratší autobusy nasazuje DSZO na linky s menší poptávkou po přepravě. Jejich výhodou jsou především lepší manévrovací možnosti, kdy mohou snadněji projíždět úzkými ulicemi i prudkými zatáčkami.
Novinkou oproti všem předchozím dodávkám vozidel pro DSZO je jejich vybavení klimatizací. „Setkal jsem se s klimatizovanými vozidly v MHD v zahraničí, kde se pomalu stávají standardem. Podobný vývoj lze očekávat i u nás, proto jsme toto vybavení do nových autobusů také objednali. Tyto autobusy budou v provozu dalších dvanáct až patnáct let. V té době už může být klimatizace běžná i v české MHD,“ řekl ředitel DSZO Josef Kocháň. Přitom jsou nové autobusy vybaveny na obou stranách širokými otevíracími okny, která umožní i dostatečné přirozené větrání, pokud bude klimatizace vypnuta.
Cena nových autobusů se pohybuje kolem 4,7 milionu korun za jeden kus. Čtyřicet procent z této částky bude uhrazeno z prostředků Evropské unie v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava.
Do vozového parku DSZO budou nové autobusy zařazeny pod evidenčními čísly 675 a 676 (vozy o délce 12 m) a 724, 725, 726, 727 (vozy o délce 10,5 m). Oproti tomu budou nejstarší autobusy vyřazeny ze svého provozu a odprodány. Jde zejména o krátké autobusy značky SOR, které už mají najeto přes 650 tisíc kilometrů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: otrokovice.cz