Základem plánu je podrobná analýza dopravy, jejíž součástí jsou průzkumy všech cest na území města, sběr dat, zapojení veřejnosti a tvorba modelu dopravy. Jeho cílem pak je bezpečná, efektivní a k životnímu prostředí šetrná doprava ve městě. „Doprava ve městě má zásadní vliv na život jeho obyvatel a je proto důležité ji spravovat tak, aby nám byla dobrým sluhou. Efektivní městský dopravní systém je totiž pro zdravý ekonomický a společenský rozvoj života ve městě nezbytný,“ řekl primátor města Pardubic Martin Charvát „Prakticky všechna světová města, která jsou symbolem vysoké kvality života, pracují se strategickými dokumenty, jejichž nedílnou součástí je právě doprava a její organizování,“ dodal primátor Charvát.
Dokument se zpracovává na následujících patnáct let. Krátkodobý horizont bude řešit pětiletý akční plán, který si lze představit jako seznam dopravních projektů seřazených podle priority. Seznam projektů se váže na rozpočet města. „Zpracování plánu udržitelné mobility je také od roku 2021 nutnou podmínkou pro čerpání evropských finančních prostředků. Tato podmínka vyplývá z požadavků Evropské komise, které platí pro všechna města nad 40 tisíc obyvatel,“ uvedl náměstek pro dopravu Petr Kvaš. „Finanční prostředky však nejsou jediným důvodem zpracování - město dlouhodobě potřebuje koncepční dokument, který zajistí udržitelný rozvoj dopravy a efektivní využití finančních prostředků města,“ doplnil náměstek Kvaš.
Plán udržitelné městské mobility se bude zabývat všemi druhy dopravy ve městě – ať už se jedná o dopravu hromadnou nebo individuální, nákladní, nemotorovou, nebo také o dopravu v klidu (parkování) – zaměří se na všechny stávající problémy a budoucí výzvy a navrhne jejich řešení. Zpracování Plánu udržitelné mobility potrvá přibližně 2 roky a bude město stát 3, 36 milionu. Pracuje na něm externí společnost UDIMO s.r.o., která má se zpracováním plánů mobility v ČR dlouholetou zkušenost. Dohled nad zpracováním a organizací je zajištěn externím projektovým manažerem a podporu při zpracování dokumentu zajišťují odborníci z řad pardubické radnice, Dopravního podniku města Pardubic, Služeb města Pardubic a Dopravní fakulty Jana Pernera, kteří tvoří pracovní skupinu. Je to ale jen zlomek odborníků, který se již více než půl roku na dopravním plánu podílí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV