„Stav třídy Míru je bohužel opravdu špatný a v posledních týdnech se s nastupující změnou počasí zhoršuje. Po vzájemné dohodě jsme se rozhodli pro omezení vjezdu městské hromadné dopravy. Moc nás to mrzí, ale bohužel se jedná v tuto chvíli o jediné možné řešení,“ podotýká náměstek primátora zodpovědný za oblast dopravy Jan Hrabal.
V letošním roce byla část třídy již opravena, a to v úseku od křižovatky s ulicí Sladkovského směrem ke křižovatce na Masarykově náměstí. Nyní je dle slov náměstka nutné připravit podobnou opravu zbývající části třídy Míru ve směru k Zelené bráně. „Město v současné době vede soudní spor se společností SYNER s.r.o., která rekonstrukci třídu Míru prováděla. V rámci tohoto sporu se řeší, v jaké kvalitě společnost Syner dlažbu na třídě Míru a v ulici Sladkovského instalovala, a to na základě smlouvy o dílo ze dne 12. února 2014. Položená dlažba totiž vykazuje značné vady. K zodpovězení otázky týkající se příčin těchto vad soud rozhodl, že ustanoví znalce, který by se mimo jiné měl zaobírat otázkou řádně zhotovené ložní vrstvy, na které je dlažba položena, a to samozřejmě pouze v těch částech, kde město dlažbu samo nepřeložilo či nenahradilo betonem,“ pokračuje náměstek. „Vnímám komplikaci pro cestující městskou hromadnou dopravou, vzniklá situace mě velmi mrzí. Pro částečné zmírnění dopadů změn jsme se rozhodli upravit tarif městské hromadné dopravy tak, že první přestup bude po celý týden zdarma, dosud tento bonus platil pouze o víkendech,“ říká náměstek Hrabal s tím, že další změny linkového vedení přijdou v návaznosti na připravovaná omezení v rámci výstavby severovýchodního obchvatu Ředitelstvím silnic a dálnic, dále pak plánovanou komplexní rekonstrukcí mostu Pavla Wonky Pardubickým krajem. Tato tarifní úprava – stoprocentní sleva na první přestup – bude platit po dobu těchto prací, které ovlivní dopravu v Pardubicích.
Stav vozovky na třídě Míru je značně problematický i pro městský obvod Pardubice I. „Na časté opravy vynakládáme spousty finančních prostředků, které však přicházejí vniveč, jelikož průjezdy těžkých trolejbusů, zejména pak v kombinaci se silnějším nebo vytrvalejším deštěm generují další a další poškození. Dalším problémem je pak dlažba samotná, jelikož často dochází k jejímu rozlomení pod koly trolejbusů. Většinu náhradních dlaždic, které sloužily k opravám, navíc spolkla rekonstrukce třídy Míru v letošním roce. Aktuální stav je tedy neudržitelný, neustále se zhoršující a není možné nadále odkládat případná řešení,“ dodává starosta prvního obvodu Filip Šťastný.
Úpravy provozu budou navíc od neděle spojeny se změnou jízdních řádů po celé České republice. „K celostátní změně dochází 10. prosince, tudíž jsme s tím spojili také úpravu provozu po třídě Míru. Pro pravidelný provoz MHD tak bude uzavřena část třídy Míru od náměstí Republiky po ulici Sladkovského. Vozy, které na své trase třídou projíždějí, navíc vykazují větší známky opotřebení, což je zapříčiněno právě současným stavem povrchu, a proto budou tyto linky budou odkloněny na Sukovu třídu,“ informuje Tomáš Pelikán, ředitel Dopravního podniku města Pardubic.
Od neděle 10. prosince 2023 dochází k následujícím změnám v dopravě z důvodu uzavírky třídy Míru – změny se týkají linek č. 2, 13, 27, 98, 99:
Spoje linek 2 a 13 pojedou ze zastávky Krajský úřad do zastávky Náměstí Republiky (st. 2) a dále do zastávky Zimní stadion bez zastavení na Sukově třídě. Spoje linky 27 v obou směrech obslouží zastávky Náměstí Republiky a Masarykovo nám. Linky nočního provozu 98 a 99 obslouží zastávku Náměstí Republiky (st. 2) jako náhradní za zastávku U Grandu a budou pokračovat ulicí Sukovou a Sladkovského do zastávky Třída Míru a dále ve své trase.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV