„Po celou dobu našeho sledování auta projížděla plynule, nezdržela se více, než v jiných dnech. Sledovali jsme dopravu zejména v průběhu dopravní špičky. Asi třikrát okolo půl třetí nastala situace, kdy se pruh zaplnil od přechodu u Zelené brány až ke křižovatce u elektrotechnické školy. Křižovatku ale auta nezablokovala a následně se vše vrátilo do normálu. Včerejší den lze z hlediska hustoty dopravy považovat za reprezentativní. Počty projetých vozidel byly srovnatelné se sčítáním, které jsme provedli před Vánoci. V současné době zpracováváme získané údaje,“ zhodnotil provedený test Pavel Svoboda z Dopravní fakulty Pardubické Univerzity.
„Jsem rád, že experiment byl úspěšný a potvrdil, co se předpokládalo. Nyní budeme přemýšlet o dalších možnostech, které se nabízejí. O všem budeme s dostatečným předstihem informovat i veřejnost,“ dodal náměstek primátorky Martin Bílek.
Město má pro náměstí připraven návrh úpravy dopravního značení. Ubráním jednoho jízdního pruhu bude získán potřebný prostor pro realizaci opatření zvyšujících bezpečnost cyklistické dopravy, která na náměstí Republiky zoufale chybí. Dalším přínosem by byla optimalizace průjezdu vozidel MHD v oblouku u bývalého okresního úřadu nebo zvýšení plynulosti a bezpečnosti motorové dopravy.
Vojtěch Jirsa
odbor hlavního architekta, cyklokoordinátor
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pardubice.eu