„Dnešní výstup z jednání městské rady tedy znamená, že město poskytne určitou formu garance Dopravním podnikem realizovanému směnečnému programu formou závazku odkoupit emitované směnky v případě, že Dopravní podnik nebude schopen splácet svůj dluh. Tento postup bude ke schválení ještě předložen na čtvrtečním zastupitelstvu, především z důvodu zajištění právní čistoty a informování všech zvolených představitelů města, jedná se o závazek dle mého názoru velmi významný a já preferuji, aby i zastupitelstvo bylo do celého procesu zasvěceno,“ řekl primátor Bohuslav Svoboda.
Již v minulém roce se ještě stará koalice zabývala možností navrženou ze strany bývalého managementu Dopravního podniku – směnečným programem, prostřednictvím kterého by mohlo dojít k částečnému krytí závazků v této oblasti. Proces projednávání se protahoval zejména z důvodu hledání formy záruky města za tento směnečný program, především však z důvodu hledání záruky ze strany Dopravního podniku, že finanční prostředky získané prostřednictvím směnečného programu budou skutečně účelově využity jen na úhradu nákupu tramvají T15.
„Uvítal jsem, že jsme konečně našli s Dopravním podnikem společnou řeč a že tedy můžeme směřovat k oboustranně přijatelnému řešení, které ale nepovažuji za optimální. Pořád jsem přesvědčen o tom, že minulé politické reprezentace a i vedení Dopravního podniku udělali zejména ve schvalovacích postupech a sjednávání smluvních podmínek celou řadu chyb, neřešili finanční stránku věci, a že prostě předpokládali, že se to nějak v budoucnu vyřeší. A tak se my, ti kteří u začátku problému nebyli, musíme snažit nalézt nejlepší řešení ze všech těch možných špatných. Navíc v době krize a velmi omezených příjmových možnostech města,“ sdělil primátor Svoboda.
V případě schválení zastupitelstvem se bude ještě městská rada zabývat právním zajištěním závazku města. „Chtěl bych, aby smluvní dokumentace související se směnečným programem byla zpracována velmi precizně a aby nemohlo dojít k jejímu zpochybnění kdykoliv v letech příštích. Chci se tedy vyvarovat chyb, se kterými se v současné době potýkáme např. při naplňování smlouvy o nákupu tramvají T15. Je nutné si uvědomit, že konkrétním plátcem nákladů vyplývajících z této smlouvy je sice Dopravní podnik, ale ten je velmi významně financován městem a že se tedy dá zcela odpovědně tvrdit, že ten, kdo to všechno v konečném důsledku zaplatí, bude Praha. Proto jsem se snažil dosáhnout toho, aby cena za chyby minulosti byla co nejnižší,“ uzavřel primátor Svoboda.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy