Praha: První náměstek primátora hl.m. Prahy Karel Březina zahájil konferenci o dopravě

21.09.2011 21:42 | Zprávy

První náměstek pražského primátora Karel Březina dnes zahájil odbornou konferenci Doprava v Praze, nad níž převzal záštitu. Konference se uskutečnila jako doprovodný program veletrhu FOR ARCH 2011 v PVA EXPO v Letňanech a zabývala se současnou situací pražské dopravy.

Praha: První náměstek primátora hl.m. Prahy Karel Březina zahájil konferenci o dopravě
Foto: Hans Štembera
Popisek: Karel Březina

První náměstek Březina v úvodním slově naznačil hlavní problémy pražské dopravy. Podotkl, že úkol veřejné správy je zřejmý - rozvíjet účinný efektivní systém zajišťující mobilitu osob i zboží s co nejmenším dopadem na životní prostředí. „V této souvislosti považuji za nezbytné upozornit na skutečnost, že žádné velké město nedokázalo vybudovat takový dopravní systém, který by neměl negativní dopady. Cílem Prahy je mít systém funkční, který zajistí mobilitu všem občanům a obyvatelům s minimálními negativními dopady, ne systém, který umožní neomezenou mobilitu za jakoukoliv cenu," uvedl Březina.

K tomu podle něho směřují konkrétní aktivity města, jako je především rozsáhlá modernizace a rozvoj systému veřejné dopravy, její zatraktivnění novými autobusy a tramvajemi i prodlužováním tras kolejové dopravy a větší zapojování dopravy železniční. Všechny tyto aktivity města však kladou velké požadavky na finanční možnosti města a prodražují novou výstavbu dopravní infrastruktury. „A co víc, současné zákonné limity hluku se uplatňují i u již dávno dokončených komunikací, v důsledku čehož je Praha žalována za porušování zákonů. Nechci předjímat rozhodnutí soudů, ale pokud bude Praze uložena povinnost ve zmíněných lokalitách zajistit dodržování současných limitů, dojde k citelnému omezení rozvoje dopravního systému s dalšími negativními dopady v širokém okolí," konstatoval náměstek Karel Březina.

Účinným nástrojem, jak zajistit efektivní systém mobility osob, je podle něho tvorba územního plánu. Město jím ovlivňuje rozvoj a další výstavbu, aby dopravní systém nebyl zahlcen. Za velký problém však označil Březina rozvoj sídelních oblastí za hranicemi města, které Praha nedokáže ovlivnit, a které přitom výrazně zatěžují komunikace, neboť velká část jejich obyvatel dojíždí do hlavního města osobními automobily.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Magistrát hl.m. Prahy

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Praha 2: V parku Ztracenka byl vysazen Strom přátelství

19:06 Praha 2: V parku Ztracenka byl vysazen Strom přátelství

Nově zasazená ambroň západní se tak stala symbolem vzájemných vztahů České republiky a Srbska, které…