Pražská radnice bude přehlednější

28.04.2012 15:50 | Zprávy

Hlavním pilířem změny v organizační struktuře magistrátu od prvního května je rozdělení státní správy a samosprávy. Nově budou místo pěti sekcí jen čtyři. Pod ně bude spadat celkem 27 odborů.

Pražská radnice bude přehlednější
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pražský hrad

„Jedná se o další krok v zefektivnění práce pražského magistrátu. Cílem zjednodušení organizační struktury je oddělení státní správy a samosprávy tak, aby nedocházelo k případům, kdy si jeden odbor sám sobě dává lidově řečeno razítka. Opět tedy zmenšujeme prostor pro případné klientelistické vazby a korupci při rozhodování úřadu. Dalším cílem reorganizace je zvýšení efektivity výkonu jednotlivých činností a fungování magistrátu. Přibydou sice tři odbory, ale to právě kvůli zmiňovanému oddělení činností samostatné působnosti a přenesené působnosti,“ řekl primátor Bohuslav Svoboda (ODS).

Mezi tři nově zřízené odbory patří odbor majetkových účastí, odbor rozvoje veřejného prostoru a odbor rozvoje a financování dopravy. Ke změně pak dojde ve 14 odborech.

Čtyři sekce budou rozdělené takto: Sekce přímo řízená ředitelem magistrátu, Sekce finanční a správy majetku, Sekce správy města a Sekce služeb státní správy. „Na novém rozdělení sekcí je opět vidět, jak dochází k oddělení státní správy a samosprávy,“ řekl ředitel magistrátu Martin Trnka. Ten bude řídit první zmíněnou sekci. Ostatní budou spadat pod jeho jednotlivé zástupce.

Na pozice zástupců/zástupkyň ředitele magistrátu budou vyhlášena co nejdříve výběrová řízení. Stejně tak i na pozice ředitelů/ředitelek tří nových odborů, jejichž řízením budou do té doby pověřeni dosavadní vybraní zaměstnanci. Konec výběrových řízení se předpokládá na konci června 2012.

Současně bude personálně posílený odbor územního plánu o 17 pracovních míst, a to na úkor snížení počtu pracovních míst v příspěvkové organizaci Útvar rozvoje hlavního města Prahy. „Tato změna ale bude doprovázena také příslušným rozpočtovým opatřením. To znamená, že do rozpočtu Prahy budou z Útvaru rozvoje převedeny peníze na platy zaměstnanců, kterým tam jsou místa rušena,“ řekl první náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Magistrát hl.m. Prahy

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pardubice: Advent se ponese ve jménu dobrých skutků

13:44 Pardubice: Advent se ponese ve jménu dobrých skutků

Adventní období je tu co nevidět a s ním přichází čas pohody, smíření a konání dobra. Město Pardubic…