„Právě kvůli stavbě okružní křižovatky, která byla dokončena vloni na podzim, byla stavba stezky v roce 2017 přerušena a řada na ni přišla až teď,“ vysvětlil radní pro dopravu Tomáš Navrátil. Stavět se bude následně i navazující úsek, který povede od rondelu na druhou stranu – tedy do Předmostí, a to přes nově vybudovaný tubus až na Hranickou ulici. Za obě části zaplatí město 17 milionů 400 tisíc korun, část nákladů by mohla pokrýt dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury a z Olomouckého kraje.
„Po dostavbě celého úseku bude zajištěn bezpečný pohyb chodců a cyklistů, kteří se po nové trase dostanou z místní části v Předmostí prakticky až na Komenského ulici,“ řekl radní Navrátil. Upřesnil, že povrch nové stezky na Velké Dlážce má být vyhotoven ze zámkové dlažby v kombinaci červené a šedé barvy, součástí stavby je i tři metry široký chodník, lemovaný betonovým obrubníkem. „Tato 115 metrů dlouhá část stezky se bude stavět 45 dnů a chodci se budou muset smířit s tím, že po dobu stavby budou muset volit jinou trasu, která bude v místě označena,“ doplnila náměstkyně primátora Hana Mazochová. Stavba by ale neměla ohrozit chod pobočky městské knihovny, která je bezbariérová, a právě pro její dostupnost ji využívají handicapovaní. „Máme příslib, že práce nenaruší vstup do budovy naší knihovny, takže zůstane po celou dobu otevřena. V případě, že by se přece jenom objevil problém s dostupností, bude knihovnice připravena vyjít čtenářům operativně vstříc, stačí se s ní telefonicky spojit,“ uvedla ředitelka Městské knihovny v Přerově Edita Hausnerová.
Další část stezky, která povede na opačnou stranu – tedy od rondelu až na Hranickou ulici, se má stavět 165 kalendářních dnů. Počítá se s tím, že by stavba 166 metrů dlouhého úseku mohla být zahájena v průběhu dubna a na podzim by už po ní mohli jezdit cyklisti, kteří zcela jistě ocení, že trasa ze zámkové dlažby bude osvětlena novými LED lampami veřejného světlení. Novinkou v této části se stane i železobetonový tubus pod železniční tratí o rozměrech zhruba 3 krát 3 metry, který stavěla s finanční podporou města Správa železnic. A i tento úsek cyklostezky má svá specifika. „Stavba bude muset být opatřena hydroizolací proti tlakové vodě a bude zajištěno kompletní odvodnění celé cyklostezky. Součástí je rovněž přeložení trasy stávajícího nízkotlakého plynovodu pro Předmostí a okolní obce,“ doplnila Petra Hirschová z přerovského magistrátu.
Další cyklostezky se chystají
Za posledních osmnáct let bylo ve městě vybudováno 25 kilometrů tras pro cyklisty a další se staví či chystají. Aktuálně se realizuje například stezka v centru Přerova, která vede přes Palackého ulici až k budově Gymnázia Jakuba Škody a přijde na 13 a půl milionu korun, z toho 11 a půl milionu pokryje dotace z ITI Olomouckého aglomerace. Připravuje se i stezka, která propojí ulice Šířava – Svisle, R. Stokláskové a vyžádá si náklady ve výši asi 17 milionů korun. A novinkou bude i stezka pro kola, spojující most u loděnice s Žerotínovým náměstím. „Stavět se má od července do listopadu a náklady na její stavbu byly vypočítány na 5 milionů 520 tisíc korun. Na investici jsme požádali o dotaci z Olomouckého kraje, získat můžeme až 2 a půl milionu korun,“ připomněla vedoucí odboru investic města Ivana Pinkasová.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV