Město Rokycany bylo bohužel nuceno z bezpečnostních důvodů dnes uzavřít lávku pro pěší „Na Pátku“. Důvodem je havarijní stav mostovky, který zjistili odborníci při mimořádné mostní prohlídce. Prohlídky předmětné lávky byly prováděny odborníkem pravidelně každý rok, doposud však byl stav vždy vyhovující.
V druhé polovině letošního roku bylo zjištěno poškození spodní části mostu, tzv. mostovky. Následně tedy byla objednána mimořádná odborná prohlídka této lávky. Koncem listopadu nám byl doručen protokol z mimořádné mostní prohlídky s tím, že je nutné zajistit speciální měření za účelem zjištění stavu ohybové výztuže v mostovce. Toto měření bylo ihned provedeno s tím, že při měření nebyla prokázána přítomnost ohybové ani rozdělovací výztuže. Hrozí proto porušení konstrukce křehkým lomem – možné zřícení mostovky. Z tohoto důvodu správce komunikací přistoupil k neprodlenému úplnému uzavření této lávky.
Uvědomujeme si, že jde o nepříjemnou situaci. Pro obyvatele města znamená uzavření lávky kroky navíc. Jde o velmi frekventovanou pěší trasu vedoucí mezi historickým jádrem Rokycan a Nerudovo náměstím na Pražském předměstí. Denně tuto lávku využívají k přechodu z jedné strany Klabavy na druhou stovky lidí. K překonání řeky Klabavy je nyní možné použít buď most v Soukenické ulici, nebo v Pražské/Jiráskově ulici. Jedná se řádově o cca 200 metrů vzdálené mostní objekty.
Správce komunikací neprodleně zahájil práce na provedení nápravy, tedy opravy mostovky předmětné lávky. Ve spolupráci s odbornými projektanty se hledá takové řešení, které bude časově a ekonomicky nejefektivnější. Lávku chceme opravit co nejrychleji, aby ji občané mohli zase využívat. Budoucí připravované řešení přírodě blízké protipovodňové ochrany města v této části města počítá se zcela novou lávkou, proto se v současnosti nepočítá s výstavou nové, ale jenom s její nezbytnou opravou. Na základě současných informací předpokládáme dobu uzavření lávky do poloviny příštího roku.“
Situaci komplikuje i skutečnost, že přímo mostem vedou všechny základní inženýrské sítě (teplovod, plyn, elektřina, veřejné osvětlení a sdělovací kabel). V případě jakéhokoliv dalšího většího poškození mostu by došlo i k narušení těchto důležitých inženýrských sítí.
Současná lávka byla instalována v srpnu roku 1985 podle projektu z roku 1984. Lávka od té doby nemusela projít žádnou rozsáhlejší opravou. Jenom v květnu 1997 byl na lávce pokládán nový asfaltový koberec. Její dlouhodobější uzavření jsme už před pár lety zažili, bylo to konkrétně v roce 2007, přesněji od dubna do června, a to kvůli přestavbě dlažby tak, aby odpovídala bezbariérovému režimu.
Vzniklá situace nás velmi mrzí a omlouváme za způsobené komplikace.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV