V devátém ročníku soutěžní přehlídky turisticko-propagačních materiálů Turistpropag uspěla hned dvě želízka v ohni, která do celorepublikové soutěže přihlásilo srdce Slovácka.
První místo mezi regionálními předměty vybojovala místní slivovice, hruškovice a cestovní štamprle, které do svého sortimentu dárkových předmětů v loňském roce uvedlo Městské informační centrum Uherské Hradiště. „Tato sada regionálních dárků, se kterými si lidé naše město spojují, je v nabídce od začátku loňské turistické sezony a dle odezvy už potěšila celou řadu obdarovaných, pánů především,“ konstatuje Lenka Durďáková, tajemnice Regionu Slovácko, který provozuje místní informační centrum.
Brožurka Hradišťské mudrosloví aneb rozumy ze srdce Slovácka si z přehlídky odvezla druhé místo mezi PR předměty. Odborníci na cestovní ruch tak potvrdili její úspěch, který má u veřejnosti. Hned po uvedení v druhé půlce loňského roku musela být kvůli velkému zájmu dvakrát dotištěna, protože byla během pár týdnů vyprodána. Jedním z autorů brožurky je František Holmes Ilík, primáš cimbálové muziky Burčáci, nositel Ceny města Uherské Hradiště a také příležitostný publicista knih s regionální tématikou. „Moudra, která naši předci coby bystří pozorovatelé života dokázali vyjádřit několika málo slovy, zachycují radosti i trable života často jadrným způsobem, okořeněným nezřídka ostřejším jazykem, ale také s velkým nadhledem a především s humorem. Tyto rozumy ze srdce Slovácka jsme zachytili do Hradišťského mudrosloví, aby zůstaly zachovány i pro další generace,“ popisuje Ilík.
Kniha vznikla ve spolupráci s folkloristkou Dagmar Vackovou, humorné ilustrace pochází od akademické malířky Ireny Jandové a graficky knihu zpracovala Lenka Kodrlová. „Velmi mile nás překvapilo, že po pár měsících od uvedení se prodalo téměř 3 000 výtisků a že si tato útlá knížka našla své pevné místo jak v knihovničkách mnoha domácností na Slovácku, tak i po celé České republice a dokonce daleko za mořem, třeba v USA či v Austrálii,“ doplňuje Stanislav Blaha, starosta Uherského Hradiště a předseda správní rady Regionu Slovácko.
První dárkové předměty ucelené kolekce pro turisty, návštěvníky města nebo i pro obyvatele, kteří vyjíždí do zahraničí, představilo městské informační centrum společně s městem Uherské Hradiště poprvé v roce 2022 a od té doby se dárky těší velké oblibě veřejnosti. Sadu tvoří hrnky, dva druhy bio čajů, káva, hned několik druhů kvalitní čokolády, víno, slivovice, štamprle, pohlednice, tužky, bloky, zvonky, turistický deník, magnetky, trička, ponožky, ale i vánoční baňky. Pro letošní turistickou sezónu informační centrum již brzy představí další novinky, které současnou kolekci doplní. Na přípravě dárků s motivy města se dlouhodobě podílí uherskohradišťská grafička Irena Jandová.
„Jako starostu města, ale i hrdého Hradišťáka, mě vždycky potěší, když vidím, jak pozitivně na dárky reagují nejen turisté, ale také sami obyvatelé města. A pokud naši snahu ocení i odborníci v cestovním ruchu, je to pro nás potvrzením, že jsme se vydali správným směrem,“ říká Stanislav Blaha.
Z pohledu cestovního ruchu patří Uherské Hradiště k oblíbeným místům dovolené. Příjemná atmosféra města, srdečnost místních obyvatel, klima jihovýchodní Moravy a spousta volnočasových možností jsou skvělým předpokladem pro to, aby se zde turisté cítili skvěle a rádi se sem vraceli.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV