Městský úřad Vsetín registruje dotazy občanů týkající se systému přidělování bytů v domech zvláštního určení (bývalé domy s pečovatelskou službou). O informace jsme proto požádali vedoucí odboru sociálních věcí Alenu Bekovou.
Byty v domech zvláštního určení (DZU) Pod Žamboškou 252, 253, 1579, 1580, Tyršova 1271 a Ohrada 1846 jsou bytové domy ve vlastnictví města Vsetína se 171 byty o velikosti 1+kk a 87 byty o velikosti 2+kk určenými k trvalému bydlení seniorů a invalidních občanů. Nájemci těchto bytů platí nájemné a služby spojené s jejich užíváním.
Žádosti o pronájem bytu v DZU jsou vydávány, přijímány a zařazovány do seznamu žadatelů o tyto byty Odborem sociálních věcí MěÚ Vsetín podle Pravidel pro pronajímání bytů v domech s byty zvláštního určení schválených Radou města Vsetína.
Základními podmínkami pro zařazení žádosti do seznamu žadatelů je trvalý pobyt žadatele ve městě Vsetín, skutečnost, že žadatel je poživatelem starobního či invalidního důchodu (invalidita 2. nebo 3. stupně), nemá dluhy vůči městu Vsetín, dal souhlas ke zpracování osobních údajů uvedených v žádosti ve smyslu zákona o ochraně osobních údajů a doloží vyjádření praktického lékaře o tom, že zdravotní stav mu umožňuje samostatné bydlení v DZU za případného využití pečovatelské služby v rozsahu, v jakém je poskytovateli poskytována. Využití pečovatelské služby není podmínkou bydlení v těchto domech. Pečovatelskou službu si nájemníci v případě potřeby objednávají u poskytovatelů pečovatelské služby, kterým za úkony této služby také platí.
Žádosti zapsané do seznamu žadatelů jsou pak zařazeny do pořadníků žadatelů o byty velikosti 1+kk a o velikosti 2+kk. Pořadí žadatelů v pořadníku je určeno bodovým hodnocením osmi důležitých skutečností. Nejvyšším počtem bodů je hodnoceno využívání pečovatelské služby žadatelem nebo jeho manželem a vrácení městského bytu, který žadatel obývá, zpět do majetku města. Žadatelé, kteří tyto podmínky naplňují, jsou pak na předních místech pořadníku a jejich bytová potřeba může být uspokojena dříve, než je tomu u těch, kteří pečovatelskou službu nevyužívají ani nevrátí svůj byt městu.
Pořadník je sestavován na období 6 měsíců, a to vždy na dobu od 1. 1. do 30. 6. a od 1. 7. do 31. 12. kalendářního roku a je schvalován Radou města Vsetína po předchozím projednání v sociální komisi rady města. Byty jsou pak podle pořadí daného pořadníkem přidělovány žadatelům odborem sociálních věcí. Mimo schválené pořadí může přidělit byt žadateli pouze rada města na doporučení sociální komise, a to pouze ve výjimečných případech.
Pravidla pro pronajímání bytů v domech zvláštního určení jsou zveřejněna na internetových stránkách města Vsetína www.mestovsetin.cz a jsou k dispozici na Odboru sociálních věcí MěÚ Vsetín.
Mgr. Alena Beková, vedoucí Odboru sociálních věcí MěÚ Vsetín
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mestovsetin.cz