„Vytvořila se tak šikana, která nyní chodce navádí blíž k výstražníkům a zároveň vytváří optickou bariéru,“ popsal novinku radní pro oblast dopravy Václav Kovář. Správa železnic dokončila své dílo v předstihu. Dělníci se měli pustit do práce původně v čase traťové výluky, která trvala od čtvrtku 28. září do pondělí 2. října. „Zabezpečení frekventovaného přejezdu se ale nakonec stihlo dřív, hotovo bylo už na začátku týdne,“ potěšilo Kováře.
Město mělo podle radního ke zvýšení bezpečnosti chodců pádný důvod. „Dosud nechráněné místo si od roku 2015 vyžádalo dvě oběti a jednu těžce zraněnou osobu,“ upozornil Kovář. Dodal, že menší úpravy se v podobě zatravnění dočkalo také okolí přejezdu.
Radnice usiluje rovněž o zabezpečení nedalekého železničního přejezdu v Loukách u Terna. Odbor dopravy je zde už přes rok v kontaktu se Správou železnic (správce přejezdu) a jednal i s majitelem přejezdu (soukromá společnost).
„V tomto případě je nalezení komplexnějšího řešení problematické. Celou lokalitu nám vyřeší elektrifikace trati (investorem je Správa železnic), jež by měla započít v roce 2025. Ta počítá s dovybavením přejezdu závorami, které momentálně není možné umístit z důvodu nedostatku prostoru,“ vysvětil radní Kovář s tím, že po elektrifikaci se koleje posunou o celkem osm metrů od hlavního silničního tahu I/49, čímž vznikne prostor i pro závory. A ujistil, že město bude do té doby hledat alespoň dílčí řešení situace.
Jedno z nich se už nedávno uskutečnilo. „Místní provoz upravilo přímo před přejezdem nové vodorovné dopravní značení, které nyní řidiče výrazně upozorňuje na přejezd na křižovatce z hlavní silnice směrem do nákupního areálu,“ doplnil Václav Kovář.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV