Bartas (Svobodní): Utužení monopolu na železnici?

20.07.2016 9:59 | Zprávy

V týdnu vláda projednávala "Návrh právního zajištění spolufinancování regionální železniční dopravy po roce 2019". Návrh prozatím odložila.

Bartas (Svobodní): Utužení monopolu na železnici?
Foto: red
Popisek: Logo Strany svobodných občanů

Pokud ho nakonec schválí a protlačí parlamentem bude to znamenat úplné uzavření železničního trhu a monopol Českých drah na dlouhé roky dopředu.

Ve hře je 45 miliard Kč pro kraje na provoz vlaků. Kraje nacházející se zatím pod vládou ČSSD se až na výjimky k soutěžím nemají. České dráhy tak mají velkou naději, že dostanou tyto peníze na 15 let (jde o financování 2019-2034) dopředu ještě před krajskými volbami. Šlo by o stejně skandální krok, jako když úřednická vláda Jana Fischera v roce 2009 schválila financování železnic na 10 let dopředu, aniž by do toho měli možnost promluvit voliči.

Jako politik usilující o mandát do krajských voleb s vizí prosazovat tržní řešení problémů bych měl smůlu. Stejně tak všichni občané, kteří chtějí větší kvalitu za nižší cenu a samozřejmě všichni soukromí dopravci. Hospodářská komora uvádí, že uvedené řešení by znamenalo nulové inovace, horší služby a vyšší nároky na krajské rozpočty i státní rozpočet, dlouhodobou finanční zátěž. To ale vlády socialistů nikdy neodradilo.

Čím více peněz neefektivně projde přes státní podniky, tím více moci socialisté mají. Hejtman Hašek (ČSSD) šel ještě dál a Jihomoravský kraj si pod jeho vedením dokonce koupil vlastní vlakové soupravy. Podnikání v rukou státu či kraje je socialistickým ideálem. Jako pravicově smýšlející občané nesmíme dopustit, aby podobná politika pokračovala. Prosaďme změnu! Méně státního, více soukromého. Menší zátěž rozpočtu a více inovací.

Pokud se schválí návrh ležící na vládě, doplatíme na něj úplně všichni. Stát bude neefektivně rozhazovat miliardy a stav naší železniční dopravy zůstane 30 let za vyspělými státy.

David Bartas,
kandidát koalice Svobodní a Soukromníci v Jihomoravském kraji

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

JUDr. Jiří Pospíšil byl položen dotaz

kampaň

Na jednu stranu nemám nic proti kampani na soucitné zacházení s kapry. Co ale nechápu, proč se do ní pouští zrovna Praha? To máte peníze nazbyt? Neměl by to dělat spíš stát nebo třeba nějaké organizace, které dostávají od státu dotace? A jak se vy sám díváte na zákaz prodeje živých kaprů? Nebylo by ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hřib (Piráti): Odstartovali jsme autobusovou revoluci, která nemá obdoby

17:02 Hřib (Piráti): Odstartovali jsme autobusovou revoluci, která nemá obdoby

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k autobusové dopravě.