„Jako první bude uzavřen most na ulici Kpt. Jaroše přes Chodovský potok nedaleko Moseru. Ten byl sice kompletně opravován teprve před dvěma roky, ale prohnuly se u něho mostní nosníky, takže město muselo stavbu u stavení firmy reklamovat,“ vysvětlil náměstek karlovarské primátorky Petr Bursík (ODS). Most tak bude muset být opět zcela uzavřen a na řidiče čekají komplikované objížďky. Odhad délky uzavírky je dva až čtyři měsíce.
Ani poté si však řidiči příliš dlouho bezproblémovou jízdu touto částí Karlových Varů neužijí, protože na demolici a opětovnou výstavbu čeká jen půl kilometru vzdálený Dvorský most. „V optimistické variantě počítáme s tím, že se na něm začne pracovat už na podzim 2020,“ uvedl Bursík.
Zastupitelstvo města nyní bude rozhodovat, jakým způsobem budou dál přípravy pokračovat. „Vedení magistrátu preferuje řešit stavbu formou tzv. žlutého fidicu, kdy město zadá pouze parametry mostu a stavební firma si sama zajistí projektovou dokumentaci a potřebná povolení. Z hlediska času a financí je to výhodnější,“ řekl Bursík.
A ani to ale nebude znamenat konec mostní anabáze v Karlových Varech. V současné době finišuje diagnostika Chebského mostu. Ta bude hotová v lednu, ale už nyní je jisté, že ani on se náročným opravám a možnému dočasnému uzavření nevyhne.
„V souvislosti s tím jednáme i o výstavbě nového mostu, který by vedl z Charkovské ulice v Tuhnicích. Ten by jednak pomohl při opravě Chebského mostu, jednak by výrazně zjednodušil napojení Tuhnic, dolního nádraží a plánované nové zástavby v jeho okolí na průtah," dodal Bursík.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV