Crha (ODS): První čtyřvozový vlak Moravia od Škoda Group vyrazil do zkušebního provozu

19.01.2023 20:41 | Zprávy

Nová čtyřvozová elektrická jednotka Moravia zahájila zkušební provoz s cestujícími. Jedná se o první z 31 čtyřvozových vlaků, které si u českého výrobce prostředků hromadné dopravy Škoda Group objednal Jihomoravský kraj.

Crha (ODS): První čtyřvozový vlak Moravia od Škoda Group vyrazil do zkušebního provozu
Foto: archiv
Popisek: Lídr jihomoravské ODS Jiří Crha

Vlak vyrazil poprvé na pravidelné lince S2 dnes v 11.00 jako OS 4714 z Brna do Letovic. Tento týden navíc výrobce předal do majetku kraje všech šest krátkých dvovozových jednotek, která tak mohou být nasazeny již do trvalého provozu. 

„Nasazení druhého typu vlaků dodávaných na jih Moravy je důležitým milník v projektu. Zároveň se nám v tomto týdnu podařilo zákazníkovi předat do jeho majetku všech šest krátkých jednotek, a tak může být naše radost dvojnásobná. První čtyřvozová jednotka dnes vyrazila do zkušebního provozu a v následujících týdnech ji budou postupně doplňovat další až jich bude na jihomoravských tratích jezdit všech 31. Nezbývá než vlakům popřát mnoho spokojených cestujících a miliony naježděných kilometrů,“ říká Tomáš Ignačák, President CZ/SK ve Škoda Group.

„Lidé na jižní Moravě si zaslouží kvalitní podmínky pro cestování, které odpovídají 21. století. Vlakové soupravy MORAVIA jsou perfektně vybavené moderní nízkopodlažní jednotky podle našich požadavků. Od loňského podzimu už mohou cestující na linkách S2 a S3 nebo S51 na některých spojích využívat krátké soupravy MORAVIA, od dneška to bude první čtyřvozová,“ řekl radní pro dopravu Jiří Crha.

Bohatá výbava vlaků

Vlaky jsou postavené na platformě RegioPanter a jsou určeny pro provoz na příměstských a regionálních linkách. Název Moravia symbolicky odkazuje na první lokomotivu, která kdy přivezla vlak do Brna. Vlaky mají červenobílý design a každá souprava je pojmenována po některé z odrůd vína, které se na jihu Moravy pěstují.

Ve vlacích Moravia si mohou cestující užít větší komfort i prostor. Jednotky jsou vybaveny sedadly umístěnými na tzv. cantilevrech (tzn. připevněné do boku vozidla), které poskytují více místa pro zavazadla. Cestující ocení bezbariérové vstupy i větší prostor pro kočárky a kola. Jízdu zpříjemní výkonná klimatizace, připojení Wi-Fi, USB porty i zásuvky na 230 V.

Jednotky jsou vybaveny moderním informačním a kamerovým systémem, který bude na obrazovky náhodně promítat záběry z různých míst vlaku jak strojvedoucímu, tak cestujícím, a to včetně záběrů z přední vnější kamery. Zajímavostí jsou i okna prostupnější pro mobilní signál. Vlaky Moravia jsou navíc vybaveny přístroji AED (defibrilátory), které mohou pomoci zachránit život při srdeční zástavě přímo ve vlaku. Všechny jednotky jsou osazeny také nejmodernějším evropským zabezpečovačem ETCS, který se stává standardem na evropských železnicích a zajišťuji vyšší bezpečnost na ní. Všechny vlaky z této zakázky mají také přímé spojení s IDS JMK a díky tomu je možné zobrazit na informačních displejích vlaku mimořádné informace z provozu či je přímo zahlásit do vlaku skrze audio systém vozidla.

Základní parametry vlaků Moravia

Dvouvozová jednotka
Délka soupravy - 52 900 mm
Šířka - 2 820 mm
Výška - 4 260 mm
Rozchod - 1 435 mm
Maximální rychlost - 160 km/h
Počet míst k sezení - 146
Celkový počet cestujících - 284
Počet kol/kočárků - 9/4
Počet míst pro vozík – 2

Čtyřvozová jednotka
Délka soupravy - 106 000 mm
Šířka - 2 820 mm
Výška - 4 470 mm
Rozchod - 1 435 mm
Maximální rychlost - 160 km/h
Počet míst k sezení - 333
Celkový počet cestujících - 619
Počet kol/kočárků - 21/6
Počet míst pro vozík - 2

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Obrana před migrační invazí nemá být v civilizovaném světě trestná

17:04 Senátor Hraba: Obrana před migrační invazí nemá být v civilizovaném světě trestná

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k osvobozujícímu rozsudku nad Matteo Salvinim.