Dostávám spoustu dotazů, co říkám na rozhodnutí nové Rady, že se Libeňský most bude opravovat. S dovolením odpovím veřejně zde. Na základě informací, které jsem ještě jako náměstek primátorky pro dopravu získal od špičkových českých odborníků na mosty v čele s profesorem Vítkem z ČVUT, považuji toto rozhodnutí z pohledu pražské dopravy za špatné a riskantní. Bude totiž nutné absolvovat celý dlouhý proces od studie až po získání stavebního povolení a výběru dodavatelů, což bude trvat roky. Dalším problémem je, že v tuto chvíli nikdo neví, co bude vlastně rekonstrukce obnášet, protože řada věcí se zjistí až po jejím zahájení. To s sebou nese riziko jejího prodloužení i prodražení. I pokud se vše podaří dobře zvládnout, výsledkem nebude most s životností 100 let, což je norma u nových mostů, ale most s životností mnohem kratší, navíc s nutností častější údržby za vyšších nákladů. Navíc je velmi pravděpodobné, že výsledkem bude de facto jen replika stávajícího mostu, jehož architektonickou hodnotu v žádném případě nezpochybňuji. Nicméně jedná se o naprosto legitimní politické rozhodnutí, které samozřejmě plně respektuji. Rozhodně si nebudu škodolibě přát, aby se projekt nevydařil. Praha totiž funkční Libeňský most velmi potřebuje. Je to v zájmu nás všech. Ovšem i proto, že jsem si s Libeňským mostem užil své vč. občas i hodně zbytečných osobních útoků, a vzhledem k tomu, jak vysoce zpolitizované toto téma před volbami bylo, budu jeho osud velmi pečlivě sledovat. Budu se zajímat o okolnosti rekonstrukce, postup prací a vynaložené náklady.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV