K současnému hektickému rušení poboček pošt nemuselo vůbec dojít. Je už dlouho jasné, že vývojem na trhu doručování postupně ztratila Česká pošta výlučné postavení při poskytování komerčních služeb. Je tedy celkem pochopitelné, že se měla změnit na organizaci poskytující především veřejnou službu, optimálně dostupnou pro občany. A modely v zahraničí jasně ukazují, jak k tomu mělo dojít. Racionálně a úsporně. Není tudíž překvapením, že v ČR tento proces probíhá úplně opačně.
Proč Česko opět zaspalo?
V sousedním Rakousku je cca 1900 poboček pošt. Z toho je ovšem poboček provozovaných přímo státním podnikem pouhých 546. Zbytek jsou franšízy provozované obecními úřady, obchody, trafikami, čerpacími stanicemi, infocentry apod. Ze 13 000 poboček pošt v Německu jsou soukromými subjekty provozovány všechny. V ČR je poměr opačný. Ze současných 3 200 poboček jich v režimu Pošta Partner funguje jen 800.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV