„Nákladní doprava bude i přes zimu nadále využívat objízdných tras, které využívala doposud,“ říká místostarosta Frýdlantu Jiří Stodůlka, který má dopravu ve Frýdlantu ve své gesci. Frýdlant je jedním ze tří investorů rekonstrukce krajské Kodešovy ulice. Finančně se na ní podílí také Liberecký kraj a Frýdlantská vodárenská společnost, a.s.
Zprůjezdnění Kodešovy ulice během zimního období je smluvní podmínkou Libereckého kraje, kterému komunikace patří, vůči zhotoviteli stavby, společnosti Metrostav. „Krajská správa silnic Libereckého kraje požadovala zajištění průjezdnosti krajské komunikace kvůli zimní údržbě a zajištění dopravní obslužnosti. Silnice se tak motoristům znovu otevřela začátkem prosince a průjezdná bude až do 31. 3. 2021. Následně bude opět uzavřena a budou zahájeny další stavební práce,“ říká ředitel Krajské správy silnic Libereckého kraje Ing. Jan Růžička. Prosí řidiče o zvýšenou opatrnost při průjezdu ulicí. „Komunikace je jen provizorně zaasfaltována a úsek je stále veden jako stavba se sníženou rychlostí na 30km/h. Prosíme tedy řidiče o opatrnost a dodržování stanovené rychlosti,“ dodává.
„Zprůjezdnění Kodešovy ulice si kraj vyžádal především proto, aby bylo možné zajistit autobusovou dopravu v oblasti i při špatných klimatických podmínkách v zimě. Objízdné trasy totiž nelze například při větší sněhové nadílce či mrazech udržovat tak, aby zde mohly autobusy bezpečně jezdit,“ doplňuje místostarosta Frýdlantu Jiří Stodůlka.
Kodešovu ulici převzal zhotovitel stavby, kterým je firma Metrostav, 15. července 2020. Prvním úkolem bylo provést přeložky inženýrských sítí pod třemi železničními přejezdy, kde zrovna probíhala výluka traťové koleje Frýdlant - Nové Město pod Smrkem. Zde práce proběhly v naplánovaném termínu v koordinaci prací na železničním svršku s dokončením do 17. srpna 2020. Od září byly zahájeny práce v úseku ulice Kodešova - Jiráskova a směrem dále k železničnímu přejezdu.
Souběžně se prováděla pokládka dešťové kanalizace, splaškové kanalizace a pokládka vodovodu. Během necelých třech měsíců bylo takto položeno zhruba 1200 metrů inženýrských sítí.
„Stavba musela v průběhu řešit problémy s odlišnou polohou stávajících inženýrských sítí oproti předpokladu projektové dokumentace, přeložky plynovodních přípojek a vymístění kabelových tras. Vše se ale daří řešit. Výborná spolupráce funguje s místním správcem vodovodní sítě, Frýdlantskou vodárenskou společností a.s., která operativně zajišťovala součinnost při provádění provizorních vodovodů, tak, aby výstavba mohla pokračovat,“ upřesňuje průběh první části projektu Jan Syrůček, ředitel libereckého zastoupení divize 8 společnosti Metrostav.
Stavbařům se Kodešova ulice znovu otevře na jaře, buď posledního března 2021, nebo hned, jak to klimatické podmínky dovolí. „Zatím se daří všechny problémy řešit a jsem přesvědčen, že tomu tak bude i nadále. A věřím, že řidiči i obyvatelé okolních domů budou trpěliví. Kodešova ulice už si totiž kompletní rekonstrukci zasloužila a až skončí, budeme se z nové silnice s veškerými sítěmi doufám dlouhá léta jen těšit,“ uzavírá místostarosta Frýdlantu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV