Plní tak uzavřená usnesení vlády na zlepšení veřejné infrastruktury v regionu. Cílem je zajištění napojení rozšířené průmyslové zóny na dopravní a technickou infrastrukturu a zlepšení dopravy na frekventované silnici I/14 mezi Solnicí a Rychnovem nad Kněžnou.
„Královéhradecký kraj pokračuje v plnění vládního usnesení a investičně se podílí na rozvoji průmyslové zóny Solnice-Kvasiny, a to nejen v oblasti dopravy, ale i bezpečnosti a zdravotnictví. Nově budovanou infrastrukturu průmyslové zóny budou využívat firmy, které zde vytvoří další pracovní místa. Kromě toho díky této investici dojde ke zlepšení situace v dopravě, kdy přímé napojení průmyslové zóny odlehčí silnicím v okolí a s úpravami se počítá také v rámci železniční dopravy, kdy dojde k modernizaci trati, na kterou v budoucnu naváže investice Správy železnic do rozšíření její kapacity. Všechny zmíněné akce jsou součástí vládního usnesení, které přinesou na Rychnovsko investice v celkové výši 11 miliard korun,“ zhodnotil význam nově budované části průmyslové zóny hejtman Martin Červíček.
Základní vymezení plochy tvoří trojice hlavních přístupových komunikací III. třídy o celkové délce 3,5 kilometru. Navrhované komunikace průmyslové zóny budou plynule napojeny na komunikaci III/32118 (ulice Průmyslová) stykovou křižovatkou a na komunikaci I/14 okružní křižovatkou. Páteřní komunikace podchází železniční trať v zhruba osm metrů hlubokém zářezu (na železniční trati bude nově vybudován dvojkolejný most). Propojení páteřních komunikací je řešeno formou stykové křižovatky v blízkosti úrovňového železničního přejezdu a okružní křižovatkou (ta je navrhována pro zajištění obslužnosti technologického zázemí a budoucí železniční stanice Lipovka). Součástí stavby jsou dále doplňkové komunikace a polní cesty, jejich úpravy, přeložky a realizace nových společných stezek pro chodce a cyklisty.
„Nová infrastruktura bude efektivně sloužit vznikající strategicky významné průmyslové zóně Solnice-jih. Přípravu území pro tuto průmyslovou zónu jsme odstartovali již vloni výstavbou pětiramenné okružní křižovatky za 31 milionů korun, kterou bude možné v budoucnu napojit na plánovanou komunikaci směřující do zóny,“ doplnil první náměstek hejtmana Pavel Bulíček odpovědný za investice, inovace a IT.
Předmětem stavby jsou také mosty – jedná se zejména o železniční dvojkolejný most a silniční most. Záměrem je rovněž zajištění technické infrastruktury pro stabilní provoz průmyslové zóny a zajištění dodávek potřebných energií (vodovody, vodojem, splaškové kanalizace, čerpací stanice atd.), tak i o prvky odvodnění (dešťové kanalizace, úpravy a přeložky koryt vodních toků, retenční nádrže, odlučovače NEL atd.).
Největším objektem sloužící pro zajištění ochrany území pod průmyslovou zónou bude suchý poldr o objemu 10,5 tisíce metrů krychlových. Dále jsou nedílnou součástí přeložky a nová vedení elektrických (nízko i vysoko napěťových) a sdělovacích kabelů, přeložky a nová vedení STL a VTL plynovodů a vybudování regulační stanice, úpravy v rámci objektů dráhy, a to jak samotné železnice (provizorní a definitivní přeložka trati), tak i železničního přejezdu a kabelových vedení a také finální řešení náhradní výsadby a vegetačních úpravy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV