Abychom co nejvíc pomohli Jihočechům, kteří se teď dostali do problémů po pádu Bohemia Energy, hlavně seniorům a sociálně ohroženým, zřizujeme na krajském úřadě Jihočeského energetického ombudsmana.
V týdnu jsem byl svědkem případu, kdy jedné seniorce vyměřili u dodavatele poslední instance násobně vyšší zálohy než měla. Teprve po intervenci našich kolegů a prokázání reálných spotřeb za minulá období, došlo k jejich snížení. Takový případů je teď bohužel hodně. Situace po pádu Bohemia Energy přivedla do složitých situací i spoustu Jihočechů a nejvíc zranitelní jsou teď lidé s nízkými příjmy. Po téhle zkušenosti jsem se rozhodl, že vytvoříme na krajském úřadě „energetického ombudsmana“. Tedy bezplatnou call linku, na které se naši kolegové budou snažit Jihočeským seniorům a sociálně ohroženým lidem poradit, jak se v dané situaci zorientovat a také pomoct jim při jednání s dodavatelem poslední instance.
Všichni chápeme, že ta situace je složitá a my neumíme nikomu zajistit lacinou elektřinu nebo plyn. Od toho tady náš ombudsman ani nemá být. Můžeme ale pomoct při jednáních s dodavateli poslední instance, protože není možné, aby například senioři museli obětovat valnou část svých příjmů na zálohy za energie, když jejich prokazatelná spotřeba odpovídá zálohám daleko nižším. Obrátím se na dodavatele energií jako je v Jihočeském kraji společnost EON a požádám je o spolupráci. Myslím, že musíme udělat společně maximum, abychom ochránili ta nejzranitelnější.
Takže od středy 3. listopadu zřídíme pro tyto účely speciální call linku 386 720 398 na které budou naši pracovníci připraveni každý den od 8 do 16 hod pomáhat všem, kteří se na nás obrátí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV