Liberecký kraj dnes podepsal se společností Preciosa, a.s. a Preciosa Lustry a.s. smlouvu o převodu ochranných známek Crystal Valley a Křišťálové údolí. Kraj chce ze silného regionálního tématu skla, bižuterie a šperkařství vytvořit nabídku pro cestovní ruch. Smlouva umožňuje také poskytnout licenci pro užívání značky všem firmám v oboru, které mají alespoň jednu vlastní kolekci a provozovnu v Libereckém kraji. Projekt připraví Agentura regionálního rozvoje, s.r.o.
„Jsem rád, že značka Crystal Valley bude patřit Libereckému kraji. Považuji to za mimořádnou příležitost pro rozvoj cestovního ruchu v kraji. Jasné a rovné podmínky smlouvy nám umožní podpořit tradici sklářství, bižuterie a šperkařství. Firmy v našem regionu se díky tomu mohou dále rozvíjet a do budoucna se nám otevírají i možnosti pro podporu oblasti cestovního ruchu. Vyhlášená marketingová značka sem jistě přiláká další turisty i z jiných částí republiky,“ uvedl hejtman Martin Půta.
Smlouvou o převodu ochranných známek a další spolupráci Preciosa převádí na kraj marketingové a produktové ochranné známky v celém rozsahu jimi chráněných výrobků a služeb a také webovou doménu www.crystalvalley.cz.
„Liberecký kraj má ve světě unikátní postavení z hlediska šíře výroby ve zmíněných oborech. Dnešní návštěvník chce vidět, jak vzniká foukaná sklenička, jak vypadá práce na bižuterním nebo šperkařském náhrdelníku. A nejen vidět, chce si takovou práci vyzkoušet. Právě takový zážitek mu chceme nabídnout,“ dodala Květa Vinklátová, radní pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.
Liberecký kraj se ve smlouvě zavazuje, že do rozvoje známek v průběhu tří let investuje 12 milionů korun. Zda se náklady navýší, ukáže budoucí vývoj projektu. Od července bude na webovém portálu www.crystalvalley.cz k dispozici ucelená tematická nabídka, vznikne kvalitní fotodokumentace, tištěné propagační materiály, v plánu je také natáčení filmů, prezentace v zahraničí, nabídka zahraničním cestovním kancelářím. Na podzim proběhne „Víkend Křišťálového údolí“, kdy budou mít zájemci příležitost navštívit bižuterní a sklářské firmy, seznámit se s výrobou a v některých firmách budou mít možnost si vyrobit šperk nebo zkusit práci se sklem.
„Již s předstihem jsme zahájili intenzivní komunikaci s partnery pro management celého projektu tak, abychom s prvními výstupy mohli ještě letos oslovit odbornou i turistickou veřejnost. Pracujeme rovněž na vytvoření vizuální stránky této značky. Chceme, aby se Crystal Valley stalo vlajkovou lodí a tváří cestovního ruchu v Libereckém kraji, tedy značkou, která propojí jednotlivé nabídky,“ uzavřel David Pastva odpovědný za řízení celého projektu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV