Hejtman Vondrák: O evropské peníze umíme úspěšně žádat

30.07.2020 13:02 | Zprávy

Za poslední čtyři roky přiteklo do škol Moravskoslezského kraje 920 milionů korun z evropských fondů.

Hejtman Vondrák: O evropské peníze umíme úspěšně žádat
Foto: Archiv I.Vondrák
Popisek: Hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák

Za 280 milionů kraj zrealizoval desítky projektů, díky kterým získalo více než 30 škol nové dílny nebo učebny. Dalších 340 milionů korun šlo na úpravy budov a zajištění energetických úspor, na takzvané měkké projekty kraj z EU získal přes 300 milionů.

„Jedním z klíčových faktorů, kterými chceme z našeho regionu udělat atraktivní místo pro lidi, je kvalitní vzdělávání. Proto na školství klademe velký důraz, je zde přímá úměra. Dobré školy a kvalitní výuka totiž tvoří schopné a kvalifikované pracovníky, díky kterým se bude dařit naší ekonomice, která zvyšuje životní úroveň a tím pádem i atraktivitu regionu. Důležitou roli v tom všem mají evropské peníze, o které umíme úspěšně žádat,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák a upřesnil, že kraj žádá o podporu z Evropské unie prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu, Operačního programu Životní prostředí a Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.

„Všechny podpořené projekty kraj spolufinancoval ze svého rozpočtu. Naše spoluúčast tvořila deset až šedesát procent celkových výdajů, zbytek pokryla s přispěním státu Evropská unie. Díky těmto prostředkům jsme mohli v kraji realizovat spoustu zajímavých projektů, na které můžeme být právem hrdí. Za zmínku stojí například zbrusu nové dílny bruntálské střední školy, jejichž výstavba přišla na 50 milionů korun,“ řekl náměstek hejtmana kraje pro evropské projekty Jan Krkoška.

Díky financím z evropských zdrojů získaly krajské školy také moderní vybavení. V šesti školách vznikly za 30 milionů korun laboratoře virtuální reality, které umožňují použití 3D interaktivních výukových aplikací, vizualizaci modelů vytvořených žáky nebo online spolupráci mezi školami ve společném 3D prostředí. „Nejmodernější technologie pomáhají zatraktivnit technické obory, také hrají důležitou úlohu při samotné výuce. Umožňují lepší a srozumitelnější znázornění, což je pro studium velmi důležité. Tyto technologie se navíc stále více rozšiřují v průmyslu, takže jejich znalost zvyšuje uplatnitelnost absolventů škol,“ vysvětlil náměstek hejtmana kraje pro školství Stanislav Folwarczny a upozornil na další projekt, který byl z evropských fondů financován.

Výuka pro Průmysl 4.0 je svým rozsahem výjimečný projekt v rámci celé České republiky. Do tohoto projektu za 25 milionů korun se zapojilo 6 průmyslových škol, které byly pro výuku vybaveny moderními průmyslovými kolaborativními roboty. „Středoškoláci se tak mohou kvalitně připravit na využívání robotiky v průmyslu, která se stala velmi progresivní oblastí. Proto plánujeme školy dovybavit dalším příslušenstvím, které výrazně rozšíří možnosti výuky o další modelové úlohy využitelné v průmyslové praxi,“ doplnil náměstek hejtmana kraje Stanislav Folwarczny.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Richard Brabec byl položen dotaz

Co myslíte, že bude s budoucností Evropy a tedy i naší?

Jestli budeme jediný, kdo se bude snažit o ,,zelenou politiku"? A jaký to má význam pro životní prostředí, když se o ochranu klimatu budeme snažit jen my? Vždyť v porovnání třeba s USA nebo Asií jsme pidi světadíl.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Kobza: Započala éra rozumu?

15:15 Jiří Kobza: Započala éra rozumu?

Jeden nemusí být zrovna fanatickým stoupencem politického stylu Donalda Trumpa, ale nikdo mu neupře,…