Na kandidátce jsou zástupci celé řady profesí a životních osudů včetně lékařů, záchranáře, starostů a místostarostů nebo živnostníků. „Jsem rád, že se Klára Dostálová nenechala otrávit loňským hořkým vítězstvím a pokračuje s námi ve snaze o lepší Česko. Je to mimořádně zdatná odbornice na regionální rozvoj a dotace a v její osobě má zdejší kraj výtečného lídra,“ komentoval pozici jedničky na kandidátce předseda Hnutí ANO Andrej Babiš. Mezi priority Kláry Dostálové v Královéhradeckém kraji je především:
-
Dopravní infrastruktura – zvýšení rozpočtu na dopravu tak, aby se do 10 let dala podfinancovaná infrastruktura do kupy + kontrola stavební režimů 24/7/365
-
Zdravotnictví – centralizované nákupy + transparentní hodnocení kvality zdravotní péče
-
Veřejná správa – zefektivnění státního aparátu, aby lidé mohli co nejvíce věcí vyřizovat na dálku z domova a stát je neotravoval s věcmi, které si může zařídit sám
-
Regionální rozvoj a cestovní ruch – strategické investice (nádrž Rozkoš, Cyklostezka mechu a perníku, rozvoj lyžařských středisek propojením Janských lázní s Pecí pod Sněžkou apod.)
- Pracovní trh – změna systému dávek, protože „pracovat se musí vyplatit“ a systémové řešení nedostatku pracovních sil
Volební program Hnutí ANO se budou kandidáti snažit při kontaktu s voliči vysvětlovat a interpretovat zcela adresně a osobně. „Jde o to, abychom dokázali lidem vysvětlit, co znamenají naše návrhy v praxi, ať už se jedná o přidání 50% na platech učitelů nebo sociálních pracovníků. Nebo například vysvětlit, u kterých potravin chceme snížit DPH na 10% nebo co znamená zrušení superhrubé mzdy pro výplatní pásky,“ vysvětluje komunikaci s voliči v průběhu kampaně Klára Dostálová.
Největší problémy vidí Hnutí ANO v Královéhradeckém kraji v oblasti dopravní infrastruktury. Plán ministerstva dopravy pro silniční a železniční infrastrukturu na příští 4 roky je následující:
Silnice
-
Do roku 2021 začít se stavbou dalších 72 kilometrů silnic + pokračování D11 od HK na Jaroměř
- V roce 2021 zahájení stavby obchvatu Náchoda + příprava obchvatu Jaroměře (hotová EIA, příprava stavebního povolení, předpoklad zahájení stavby 2019), Nové Paky (vykoupeno 93 % pozemků, zahájeno vyvlastňovací řízení, předpoklad zahájení stavby 2018) a Doudleb nad Orlicí (vykoupeno 77 % pozemků, čistopis nové EIA, zahájení stavby nejdříve 2019)
Železnice
- Modernizace trati Velký Osek – HK – Choceň, zkrácení cesty Praha – HK na 70 minut
- Modernizace trati HK – Pardubice, trať bude vhodná pro provoz příměstské dopravy
- Revitalizace trati Chlumec nad Cidlinou – Trutnov
- Zvýšení kapacity Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice
„Prioritou je pro nás samozřejmě pokračování dálnice D11, kterou nyní blokují obstrukce Dětí Země. Námitky spolku proti stavbě jsou nekonkrétní a zavalují úřady dalším papírováním místo toho, aby mohla stavba začít a brzy sloužit lidem, kteří na ní netrpělivě čekají. Děti Země si berou občany obcí postižených tranzitní dopravou jako rukojmí,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV