Proč se do pražských ulic nemůže vejít dostatek parkovacích míst? Počítejte se mnou! Například pětipodlažní dům na Vinohradech o deseti bytech při průměrné obydlenosti bytu u nás je kolem dvou obyvatel může poskytnout bydlení přibližně dvaceti lidem. Před domem je ale zároveň prostor pouze na dvě podélná parkovací místa. Průměrná obsazenost auta v Praze je 1,3 pasažéra. Dvě zaparkovaná auta tak běžně obsluhují pouze necelé tři cestující.
Pokud by tedy obyvatelé každého bytu vlastnili auto a chtěli ho parkovat před vchodem, nemají šanci se sem vejít. Pro dostatek míst v parkovacích domech bychom zase museli vybourat téměř každý druhý blok domů. Počet parkovacích míst zkrátka není nafukovací.
S neustálým nárůstem aut v Praze potřebujeme systémovou reformu parkování. Těžko teď totiž můžeme motivovat víc řidičů k využívání prostorově efektivní veřejné dopravy nebo k využití komerčně nabízených parkovacích míst, když za město poskytujeme parkování nesmyslně levně hluboce pod tržní cenou.
Proto musí být parkování férově zpoplatněno. To nakonec prospěje všem. Pokud nebudeme mít z veřejného prostoru levnou úschovnu aut, uvolní se více místa v ulicích. Takže i rezidenti s parkovacím oprávněním snadněji zaparkují, když potřebují.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV