Asi to dobře znáte. Navrhne se nějaká architektonicky působivá stavba, ale pak se znehodnotí změtí různých cedulí, nevkusných polepů nebo agresivních světelných reklam. U Terminálu Smíchov jsme si proto pohlídali vše hned v zárodku a schválili jsme jednotný informační systém pro cestující.
Využití textů, navigačních prvků, symbolů nebo označení v budově tak bude podléhat jasným pravidlům. Mysleli jsme totiž i na ty nejmenší detaily: Aby důležité informace byly v přirozeném zorném poli, aby spolu ladily veškeré symboly a texty nebo aby se umisťovaly informace do správných míst až podle studie pohybu cestujících.
Naopak dáváme stopku všem rušivým a nebezpečným prvkům. Nechceme tady reklamní áčka, o která člověk může zakopnout a zranit se. Stejně tak nenecháme fasádu zhyzdit plachtami. Také nájemci komerčních prostor se budou muset zavázat k tomu, aby své provozovny označovaly podle jednotného stylu.
Tenhle promyšlený přístup k řešení informačního systému se nazývá wayfindig. Jedná se vlastně o vcelku novou oblast práce s veřejným prostorem, která spojuje urbanismus, produktový, informační a grafický design s psychologií chování cestujících. Jsem přesvědčený, že to je krok k ještě lepším přívětivosti našeho města!
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV