Předběžné opatření, které pozastavuje zadávacího řízení a zákaz otevření obálek, takový je verdikt antimonopolního úřadu v případě krajského tendru na veřejnou autobusovou dopravu. Obálky s nabídkami se přitom měly otevřít v úterý 5. 4. 2016 v 11 hodin. Rozhodnutí ÚOHS neobsahuje věcné odůvodnění, takže kraj v současné době neví, co k tomuto předběžnému opatření ÚOHS vedlo. „Tento krok, který přišel těsně před otevřením obálek, nás překvapil. První stanovisko ÚOHS z konce února letošního roku říkalo, že náš tendr je v pořádku a může pokračovat. Poté bylo začátkem března zahájeno správní řízení, ale o zákazu otevřít obálky vůbec doposud nebyla řeč,“ komentuje rozhodnutí úřadu Karel Janeček a nastiňuje další postup. „Proti rozhodnutí úřadu podáme právní rozklad, na základě kterého budeme po ÚOHS požadovat vysvětlení jeho postupu a budeme chtít získat faktické odůvodnění vydání opatření. Na podání rozkladu máme lhůtu 15 dnů.“
Na konečný verdikt, zda může tendr pokračovat, nebo bude definitivně ze strany ÚOHS zrušen, musí kraj počkat nejpozději do 1. 5. 2016. To uplyne zákonná lhůta k vyřešení správního řízení, které zahájil ÚOHS z moci úřední 2. 3. 2016, kdy vydal i první předběžné opatření na zákaz podpisu smlouvy s případným vítězným uchazečem. V rámci tohoto stejného řízení bylo nyní vydáno i druhé opatření k pozastavení tendru.
Rozhodnutím úřadu však tendr v žádném případě nekončí, pouze je prozatím pozastaven do finálního rozhodnutí antimonopolního úřadu. „Termín pro podání nabídek byl 5. 4. V případě, že ÚOHS své předběžné opatření stáhne, oznámíme všem uchazečům skrze profil zadavatele nový termín odevzdání obálek,“ doplnil náměstek Janeček.
Kraj se už od listopadu potýká s velkým nátlakem ze strany odborů, aby byl tendr zrušen. Právní posudky, které má kraj k dispozici, však hovoří jasně: není zákonný důvod pro zastavení soutěže. Pokud by kraj tendr zrušil, vystaví se riziku pokuty od ÚOHS až do výše 40 milionů korun. I přesto kraj vyšel odborářům vstříc a přistoupil na kompromis týkající se platových podmínek řidičů.
Na dokončení tendru závisí poskytování dopravní obslužnosti kraje v letech 2017 – 2026. Nově stanovené podmínky zvyšují komfort a bezpečnost pro cestující a spolehlivost dopravy celkově. Jedná se například o bezbariérovost autobusů, požadavek na klimatizaci v nových vozidlech, audiovizuální informování cestujících v průběhu jízdy nebo požadavek na vozidlo operativní zálohy, které by mělo být připraveno vyjet v případě poruchy autobusu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?
Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak
Další články z rubriky
19:03 Ministr Baxa: Archa I. pro záchranu ukrajinského kulturního dědictví
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k ukrajinskému kulturnímu dědictví.
- 18:02 Mašek (ANO): Umlčet každého, kdo by poukázal na Bidenovu indispozici
- 17:04 Senátor Hraba: Obrana před migrační invazí nemá být v civilizovaném světě trestná
- 16:04 Hašek (PRO): Fico jednal v Rusku za situace, kdy hrozí Slovensku vážná hospodářská škoda
- 15:05 Trikolora: Jeden z největších a nejzločinnějších útoků na demokracii
- 14:02 Ministr Bek: Ministerstvo posiluje bezpečnost na školách