K tomu je ale nutné především posílit zdroje Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), které by byly nezávislé na státním rozpočtu. Lidovci proto chtějí změnit legislativu tak, aby výnosy ze spotřební daně z minerálních olejů putovaly do SFDI ve větší míře (konkrétně 50% hrubého výnosu). Příjmy fondu by se tak zvýšily (v porovnání se stavem pro rok 2018) o přibližně 36 miliard korun. Současně KDU-ČSL navrhuje, aby zákon garantoval, že 9% výnosu z daní půjde na opravdu silnic druhé a třetí třídy. To by odpovídalo zhruba 4 miliardám.
“V dubnu loňského roku byly krajům slíbeny čtyři miliardy korun na opravu silnic druhé a třetí třídy. Nicméně i přes tento příslib sama ministryně financí přiznává, že vláda nejspíše poskytne peněz méně,” vysvětluje první místopředseda KDU-ČSL Marian Jurečka, který změnu legislativy navrhuje. “Právě proto je vhodné, aby byla vytvořena pravidla a zákon garantoval, že peníze na výstavbu silnic vyčlení a kraje tak budou moci daleko více systémověji své investice plánovat. Doposud se musí každý rok spoléhat na to, jestli vládě na tyto silnice v regionech zůstanou finance,” dodává.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV