Jurka (ODS): Těžká hlava boduje u studentů, videa na TikToku mají přes milion zhlédnutí

01.11.2023 20:33 | Tisková zpráva

Necelý měsíc od spuštění kampaně „Těžká hlava” se příspěvky dostaly ke statisícům uživatel.

Jurka (ODS): Těžká hlava boduje u studentů, videa na TikToku mají přes milion zhlédnutí
Foto: ODS
Popisek: ODS

Videa na TikToku, která zobrazují čtyři nejčastěšjí typy duševních poruch u dětí a mladistvých, vidělo přes 250 000 uživatelů a spoty mají celkově přes 1 400 000 zhlédnutí. Stejnojmenný Instagramový profil zatím oslovil přes 240 000 uživatelů. Kampaň, kterou symbolizuje kámen na hlavě, pomáhá zvládnout mladistvým problémy v oblasti duševního zdraví. 

Součástí kampaně je nový web ve formě rozcestníku na jednotlivá místa pomoci. „Duševní zdraví je jedním z prioritních témat vedení kraje, proto mu věnujeme nejen finanční podporu, ale snažíme se o větší osvětu. Dodnes však neexistoval v Jihomoravském kraji ani ucelený portál, který by nabídl přehled jednotlivých organizací, které pomohou v nesnázích. Nejen dospívající, ale i učitelé nebo rodiče najdou pomoc snadněji. Zároveň obsahuje kontakty i na telefonickou odbornou linku, kam je možné se obracet v těch nejzávažnějších případech,” vysvětlila Jana Holomčík Leitnerová, radní pro sociální a rodinnou politiku.

Komunikace však neprobíhá pouze v online prostoru. Ve všech okresních městech jsou vylepeny plakáty nebo umístěny CLV s motivy kampaně u škol, na zastávkách MHD a dalších místech. Zároveň všechny školy v Jihomoravském kraji obdrží materiál k vystavení ve škole a v plánu je i roadshow s výchovnými poradci. „Považujeme za důležité, aby se školní psychologové, výchovní poradci a další pedagogické profese ztotožnili s kampaní a pracovali s portálem. Vnímáme, že část žáků se kvůli stigmatu ostýchá řešit problémy s duševním zdravím, takže anonymní cesta podpory pro ně může být lehčím řešením,” komentuje Karel Jurka, radní pro školství.

Právě práce v terénu je další složkou podpory v oblasti duševního zdraví. Návrh krajského rozpočtu na rok 2024 počítá s tím, že se budou opětovně školám dofinancovávat zmíněné podpůrné profese. Náklady přitom mohou překročit částku 30 milionů korun za rok. Zároveň Vzdělávací institut pro Moravu, který je autorem a realizátorem kampaně Těžká hlava, obdrží účelové prostředky, aby mohl vzdělávat pedagogy v oblasti duševního zdraví.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Slavnostní účtenková loterie

Paní Schillerová, nemyslíte si, že by bylo lepší, kdyby se zabývali zaměstnanci najati na účtenkovou loterii něčím užitečnějším? Nebo že bychom mohli za účtenkovou loterii ušetřit a tyto finance raději dát či rozdělit mezi pečovatelské domy na podporu důstojného stáří? Nemyslíte si, že by taková čás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Prezident Pavel: Typická krásnou přírodou, bohatým kulturním dědictvím a dobrým vínem

4:28 Prezident Pavel: Typická krásnou přírodou, bohatým kulturním dědictvím a dobrým vínem

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k návštěvě Jihočeského kraje.