V tuto chvíli nemá smysl zabývat se historií 31leté výstavby této dálnice, o té již bylo popsáno mnoho papíru a je notoricky známa. Berme otevření dálnice po předchozích komplikacích jako úspěch (i přes pesimistické předpovědi mnoha „odborníků“) a zkusme se podívat, co nám toto zprovoznění přináší.
Především velkou úlevu pro všechny obce na dosavadních hlavních objízdných trasách, a to jak na komunikaci I/8 (Velemín, Bořislav, Žalany a další), tak na komunikaci I/30 (Malé Žernoseky, Litochovice nad Labem, Prackovice nad Labem, Dolní Zálezly a celá dotčená část města Ústí nad Labem). Kdo nežil v obci, přes kterou ve dne v noci projíždí tisíce automobilů včetně těžkých nákladních souprav, obtížně pochopí rozsah problémů, se kterými obyvatelé těchto míst museli po mnoho let žít, od výrazně znečištěného ovzduší, poškození nemovitostí až po obavy o bezpečnost svou a svých blízkých při každém pokusu o přechod frekventované silnice.
Další problémy samozřejmě provázely vlastní výstavbu dálnice. Týkaly se zejména poškození silnic II. a III. třídy a místních komunikací, které byly využívány jako trasy pro zásobování stavby materiály a přesuny zemin. Tyto komunikace a obce na nich velmi trpěly zejména těžkou nákladní dopravou a opakovaným znečišťováním v době zhoršených klimatických podmínek. Věřme, že se naplní příslib ministerstva dopravy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a že silnice poškozené v souvislosti s výstavbou dálnice budou co nejdříve po dokončení stavby opraveny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV