Letos o to víc, protože prožíváme opravdu náročné období. Žel z Vánoc se staly v mnoha ohledech především svátky konzumu – jak je ostatně v kapitalistické společnosti běžné. COVID-19 sice trochu přibrzdil zaběhlý cyklus, kdy už od září na nás koukaly vánoční reklamy téměř na každém rohu, nicméně o to více na nás útočí reklama nyní. Mnoho lidí tak řeší dilema, zda si stále odpírat to, co je jim nabízeno jako zboží, bez kterého se nedá žít, nebo zda si jednou dovolit něco pěkného, když jsou ty Vánoce. Zejména když jde o děti, je člověk schopen si říkat, že to přeci dělá kvůli nim a pro ně, a že to nějak zvládne.
Do toho vstupují pak nejrůznější nabídky „výhodných“ úvěrů, které dostanete na cokoli. Bankovní i nebankovní domy samozřejmě s „vánočním chováním“ lidí, tak jak jsem ho popsala výše, kalkulují a chrlí jednu reklamu na půjčky a nákupy na splátky za druhou. Obvykle stejně zaplatíte mnohem víc, než byste si kdy představovali. V nejhorším případě – pokud zjistíte, že závazky nejste schopni platit – pak nastane nejhorší – exekuce. Mimochode v té se dnes nachází přes 775 (!) tisíc lidí, z toho téměř půl milionů osob má exekučních výměrů tři a více.
Vánoce jsou tak svátky, na kterých nevydělávají jen obchodníci, ale také nejrůznější šejdíři, kteří líbivými hesly o snadné a rychlém získání prostředků lákají všechny ty, kteří by rádi dali dětem jednou něco opravdu výjimečného, blýskli se před svým drahým nebo drahou, nebo si jen udělali pořádnou radost. Jako KSČM už jsme několikrát navrhovali, aby byly zakázány reklamy na půjčky tohoto typu. Ba co víc, chtěli jsme zastropovat výši úroků na maximálně 10 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Ing. Kateřina Konečná
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV