Mohu jen tipovat, že iniciátorem spotřebitelského výletu za hranice všedních dní byl jeho ekonomický poradce Štěpán Křeček, který před několika měsíci šetřivým našincům doporučoval utrácet v Polsku. Jenže pro Petra Fialu může být ještě hůř.
Oč jde. Možná už víte o existenci think-tanku Pravý břeh - Institut Petra Fialy, což má být subjekt založený před deseti lety „skupinou přátel a podporovatelů“ Petra Fialy. No a tento institut nedávno rozjel obří billboardovou kampaň, nazvanou Restart Česka. Problémem ale je, že nikdo neví, z jakých prostředků je financována. Když se o fungování Pravého břehu chcete dovědět více z veřejných zdrojů, máte smůlu. Na serveru justice.cz najdete za poslední léta pouze rozvahy, nikoli ale výkazy zisků a ztrát. Jistě náhoda.
Když se institutu někteří nevládní novináři zeptali, kolik billboardů a za jakou cenu se ve veřejném prostoru objevilo, dostalo se jim vyhýbavé odpovědi. „Jde zhruba o stovku billboardů. Předpokládáme, že se náklady budou pohybovat v řádu vyšších stovek tisíc korun. Financování kampaně bude vykázáno v souladu s platnými předpisy,“ sdělil Michal Chládek z Pravého břehu.
Na další otázky, odkud peníze na zaplacení kampaně šly, kdo je Pravému břehu poskytl, už nereagoval. Podle expertů na reklamu je tato částka směšně nízká a nikdo neví, kdo skutečně kampaň platí a kdo takto nestandardní podmínky vyjednal. Přitom jde o miliony korun, poletujících kolem premiéra České republiky, což vyvolává spoustu nepříjemných otázek.
I Petr Fiala se často zaštiťuje transparentností a bojem s korupcí. Nicméně u jeho institutu něco pořádně páchne. Přitom by stačilo vyložit karty alias účty na stůl. Pokud to Petr Fiala neudělá, de facto se k nekalým praktikám hlásí. Vážená média, jak dlouho mu bude mlžení procházet? Tady skutečně nejde o nutellu…
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV