Mazur (Piráti): Je naprosto nutné a žádoucí připravovat žáky na budoucnost

03.12.2023 18:05 | Tisková zpráva

Na konci listopadu skončil projekt iKAP II – Inovace ve vzdělávání, který pro Hlavní město Prahu koordinoval Pražský inovační institut (Pii). Projekt, který trval dva a půl roku, byl zaměřený na pražské mateřské, základní a střední školy.

Mazur (Piráti): Je naprosto nutné a žádoucí připravovat žáky na budoucnost
Foto: pirati.cz
Popisek: Daniel Mazur

Sdružoval čtyřiadvacet hlavních partnerů, kteří realizovali většinu aktivit. Byli mezi nimi neziskové organizace (např. Post Bellum, Člověk v tísni, InBáze, CEDU, SPKV a další) i školy a akademické instituce jako Univerzita Karlova, ČVUT nebo Smíchovská střední průmyslová škola.

Základní aktivity projektu byly čtyři: rovné příležitosti ve vzdělávání, vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem, program vzdělávání v leadershipu pro ředitele škol „Rozvíjíme školu spolu“, podpora rozvoje gramotností a podpora kariérového poradenství, podnikavosti a polytechniky. V rámci těchto klíčových aktivit se uskutečnilo velké množství projektových dnů, workshopů, školení, konferencí, webinářů, realizovaly se letní školy a uskutečnila se řada dalších aktivit.

„Krajský akční plán II se v rámci projektu podařilo implementovat, za což jsem velmi rád. Plynule se navazuje s KAP III, kdy Praha v současnosti uzavírá nové dva projekty pro pražské školství. Disponujeme znalostmi a odpilotovanými inovativními programy, které nás vedou správným směrem, kterým by se školy měly ubírat. Důležité je zmínit, že víceúrovňová spolupráce je klíčová, v tomto případě tedy MŠMT, Prahy a různých dalších sfér. Jsem rád, že vše funguje a jsem zvědavý na další projekty,“ říká Antonín Klecanda, pražský radní pro oblast školství.

Za zmínku stojí především jeden z nově vymyšlených inovativních programů, program „Cirkulární školy“. Ten se pilotoval na sedmnácti pražských základních školách. Odborníci spolupracovali se školami na základních principech cirkulární ekonomiky. Učitele, žáky i nepedagogické pracovníky školili odborníci na konzultačních setkáních a workshopech a inspirovali je k podpoře větší ekologické udržitelnosti i k novým aktivitám.

V rámci programu Cirkulární školy vzniklo celkem 21 vzdělávacích programů pro pedagogy a zaměstnance a téměř 170 vzdělávacích programů pro aktivní žákovská uskupení. Program podpořil 2 684 žáků a téměř 160 pedagogických pracovníků.

S Cirkulárními školami se bude v Pražském inovačním institutu od prosince 2023 dále částečně spolupracovat v rámci programu Erasmus+ Kooperativní partnerství. Do dvouletého projektu jsou zapojené organizace ze Slovenska, Itálie a Portugalska. Jeho cílem je především dál rozvíjet téma cirkulární ekonomiky, integrovat ho do kurikula a podporovat školy, aby v této oblasti spolupracovaly s municipalitami.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Plat jako v Německu Petr Fiala má

10:21 Schillerová (ANO): Plat jako v Německu Petr Fiala má

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k slibu premiéra Fialy v Otázkách Václava Moravce, že…