Ministr Bartoš: Senioři se přesvědčili, že občanka v mobilu či Portál občana mohou být jednoduché

22.12.2023 10:21 | Tisková zpráva

Kabinet místopředsedy vlády pro digitalizaci a Digitální a informační agentura (DIA) myslí při vývoji svých aplikací a služeb na všechny. Chystanou mobilní aplikaci Portál občana, která má za cíl usnadnit občanům přístup ke službám státu, DIA spolu s Digitálním Českem otestovala se seniory.

Ministr Bartoš: Senioři se přesvědčili, že občanka v mobilu či Portál občana mohou být jednoduché
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš

Aplikace bude ke stažení na konci ledna 2024. Tato iniciativa navazuje na úsilí přizpůsobovat digitální technologie potřebám všech občanů, tedy i starší generace, a vytvořit tak prostředí, které podporuje a motivuje k využívání digitálních služeb státu.

Zástupci seniorů se sešli za účelem otestovat novou mobilní aplikaci Portál občana, která přináší služby státu i z pohodlí mobilních telefonů. Nejdříve byli provedeni procesem stažení a přihlášení skrze identitu občana, následně pak mohli vyzkoušet jednotlivé služby a dát zpětnou vazbu, jak na ovládání celé aplikace, tak i na její design a přehlednost.

„Záleží nám na tom, abychom u seniorů odstranili obavy z využívání digitálních aplikací, které už začátkem ledna usnadní komunikaci mezi občanem a státem. Chceme, aby každý pocítil přínosy digitalizace a hlavně cítil jistotu při využívání moderních technologií. Senioři se na Úřadu vlády ČR přesvědčili, že používání občanky v mobilu či využívání služeb Portálu občana může být jednoduché, bezpečné a přínosné,” uvedl vicepremiér pro digitalizaci Ivan Bartoš.

Senioři tak DIA poskytli cennou zpětnou vazbu pro další vývoj a zdokonalení aplikace. „Moc se mi líbí jednotný vzhled a design celého Portálu občana, dobře se v něm orientuje,” komentoval Igor Š. Důležité je však myslet i na velikost ikon a ovládání aplikace „Čím je člověk starší, tím má blbější prsty, proto jsou pro nás důležitá jasná a velká tlačítka,” říká Ivana W.

Pro DIA tak bylo celé testování přínosné a některé z podnětů promítne do samotné aplikace. „Digitální produkty a služby státu by měly být přístupné pro všechny, kdo je chtějí využívat. Jsem rád, že jsme mohli získat cennou zpětnou vazbu i od seniorů, u kterých se občas stává, že jsou při vývoji aplikací opomenuti. Jejich postřehy a podněty pomohou kolegům, aby naše aplikace mohly pohodlně používat všechny věkové kategorie,” dodává Martin Mesršmíd, ředitel DIA.

Zástupci seniorů uvítali možnost vyjádřit se k digitálním službám státu a nabídli své služby i u testování dalších produktů „Ráda jsem se seznámila s novou aplikací a zároveň mě těší, že jsem dostala možnost vyjádřit svůj názor a podělit se o své zkušenosti s jejím ovládáním,“ poznamenala účastnice Ivana T.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Plat jako v Německu Petr Fiala má

10:21 Schillerová (ANO): Plat jako v Německu Petr Fiala má

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k slibu premiéra Fialy v Otázkách Václava Moravce, že…