Ministr Bartoš: Senioři se přesvědčili, že občanka v mobilu či Portál občana mohou být jednoduché

22.12.2023 10:21 | Tisková zpráva

Kabinet místopředsedy vlády pro digitalizaci a Digitální a informační agentura (DIA) myslí při vývoji svých aplikací a služeb na všechny. Chystanou mobilní aplikaci Portál občana, která má za cíl usnadnit občanům přístup ke službám státu, DIA spolu s Digitálním Českem otestovala se seniory.

Ministr Bartoš: Senioři se přesvědčili, že občanka v mobilu či Portál občana mohou být jednoduché
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš

Aplikace bude ke stažení na konci ledna 2024. Tato iniciativa navazuje na úsilí přizpůsobovat digitální technologie potřebám všech občanů, tedy i starší generace, a vytvořit tak prostředí, které podporuje a motivuje k využívání digitálních služeb státu.

Zástupci seniorů se sešli za účelem otestovat novou mobilní aplikaci Portál občana, která přináší služby státu i z pohodlí mobilních telefonů. Nejdříve byli provedeni procesem stažení a přihlášení skrze identitu občana, následně pak mohli vyzkoušet jednotlivé služby a dát zpětnou vazbu, jak na ovládání celé aplikace, tak i na její design a přehlednost.

„Záleží nám na tom, abychom u seniorů odstranili obavy z využívání digitálních aplikací, které už začátkem ledna usnadní komunikaci mezi občanem a státem. Chceme, aby každý pocítil přínosy digitalizace a hlavně cítil jistotu při využívání moderních technologií. Senioři se na Úřadu vlády ČR přesvědčili, že používání občanky v mobilu či využívání služeb Portálu občana může být jednoduché, bezpečné a přínosné,” uvedl vicepremiér pro digitalizaci Ivan Bartoš.

Senioři tak DIA poskytli cennou zpětnou vazbu pro další vývoj a zdokonalení aplikace. „Moc se mi líbí jednotný vzhled a design celého Portálu občana, dobře se v něm orientuje,” komentoval Igor Š. Důležité je však myslet i na velikost ikon a ovládání aplikace „Čím je člověk starší, tím má blbější prsty, proto jsou pro nás důležitá jasná a velká tlačítka,” říká Ivana W.

Pro DIA tak bylo celé testování přínosné a některé z podnětů promítne do samotné aplikace. „Digitální produkty a služby státu by měly být přístupné pro všechny, kdo je chtějí využívat. Jsem rád, že jsme mohli získat cennou zpětnou vazbu i od seniorů, u kterých se občas stává, že jsou při vývoji aplikací opomenuti. Jejich postřehy a podněty pomohou kolegům, aby naše aplikace mohly pohodlně používat všechny věkové kategorie,” dodává Martin Mesršmíd, ředitel DIA.

Zástupci seniorů uvítali možnost vyjádřit se k digitálním službám státu a nabídli své služby i u testování dalších produktů „Ráda jsem se seznámila s novou aplikací a zároveň mě těší, že jsem dostala možnost vyjádřit svůj názor a podělit se o své zkušenosti s jejím ovládáním,“ poznamenala účastnice Ivana T.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Koten byl položen dotaz

Nezávislost

Myslíte, že je šance, že se vymaníme ze závislosti na jiných? Proč bychom měli být věčně závislí na Rusku nebo USA?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Piráti: OSA tlačí na další rozšíření poplatků, včetně umělé inteligence

4:29 Piráti: OSA tlačí na další rozšíření poplatků, včetně umělé inteligence

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Ochrannému svazu autorskému.