Ministr Ťok: Většina řidičů v omezeních nehazarduje, hrstku pirátů silnic musíme umravňovat

24.04.2018 10:32 | Zprávy

Na bezpečnost ve zúženích na modernizované dálnici D1 dohlíží už třetím rokem úsekové měření rychlosti.

Ministr Ťok: Většina řidičů v omezeních nehazarduje, hrstku pirátů silnic musíme umravňovat
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy v demisi Dan Ťok

První je letos pod dohledem detekčních kamer úsek mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou, následovat bude modernizovaná část dálnice u Ostředku a Šternova, třetím místem pak bude úsek mezi Hořicemi a Koberovicemi a čtvrtým místem modernizovaná část dálnice u Jihlavy. Přestupku se loni dopustilo více než jedno procento řidičů, drtivá většina motoristů zúženými pruhy projíždí bezpečně a respektuje omezení rychlosti.

„Většina slušných řidičů v omezeních nehazarduje, jede povolenou osmdesátikilometrovou rychlostí a modernizovaným úsekem projede bez problémů. Tu hrstku pirátů silnic, která ale způsobuje tragické nehody a dopravní komplikace, musíme spolu s policií a příslušnou obcí řešící přestupky umravňovat,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Měřit se již začalo na úseku dálnice D1 mezi Velkým Meziříčím (EXIT 146) a Lhotkou (EXIT 153). Další úseky, kde by měl letos začít fungovat automatický systém detekčních kamer, jsou úsek mezi Ostředkem (EXIT 34) a Šternovem (EXIT 41) a také šestikilometrový úsek mezi Hořicemi (EXIT 75) a Koberovicemi (EXIT 81). Nasazení měření rychlosti mezi Jihlavou (EXIT 112) a Velkým Beranovem (EXIT 119) závisí na zakoupení detekčních kamer městem Jihlava.

„Nehody v zúžení způsobují nejvíce řidiči, kteří nezvládnou rychlou jízdu, narazí do dočasných svodidel a zablokují tím provoz v úseku i na několik hodin. Úsekové měření se v posledních dvou letech osvědčilo a budeme v něm pokračovat i letos,“ říká ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Již loni přineslo úsekové měření rychlosti na modernizované dálnici D1 plynulejší a bezpečnější provoz. V úseku Psáře – Soutice se přestupku jízdy nepřiměřenou rychlostí dopustilo v loňském roce pouze 1,2 procenta řidičů. Přesto vzhledem k vysoké intenzitě dopravy policie zaznamenala téměř 50 000 přestupků.

BESIP ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic připravil seriál naučných videí, jak správně dopravním omezením projet. Všechny díly můžete shlédnout na Facebook profilu Ministerstva dopravy nebo na YouTube kanálu BESIP.

Modernizace úseku D1 z Prahy do Brna probíhá aktuálně na pěti úsecích najednou, ve všech omezeních je zajištěn provoz v režimu čtyř jízdních pruhů, po dvou v každém směru. Aktuální informace o zahajované modernizaci D1 jsou ZDE, přehled velkých oprav a omezení pak ZDE nebo na bezplatné asistenční lince ŘSD 800 280 281. Přehled právě realizovaných dálničních staveb lze najít ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

David (SPD): Premiér Slovenska viní Zelenského z pokusu o uplácení

8:14 David (SPD): Premiér Slovenska viní Zelenského z pokusu o uplácení

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Ficově slovům o Zelenském.