Ministryně Hubáčková: Ekoznačka EU slaví 30 let a v listopadu startuje propagační kampaň

15.09.2022 19:33 | Tisková zpráva

Během odborné konference Životní prostředí – prostředí pro život, kterou pořádá Česká informační agentura životního prostředí (CENIA), se odstartovala oslava 30. let Ekoznačky EU.

Ministryně Hubáčková: Ekoznačka EU slaví 30 let a v listopadu startuje propagační kampaň
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministryně životního prostředí Anna Hubáčková(KDU-ČSL)

Oslava je netradiční svou formou, a to putovním stánkem „Shrowroom on wheels“, který můžete v příštích dnech potkat na různých místech v Praze. Showroom je jakýmsi předskokanem větší marketingové kampaně na podporu ekoznačení v České republice.

Během oslav třicetileté existence Ekoznačky EU přijel do České republiky „Showroom on wheel“. Showroomem je cyklokaravan tažený elektrokolem, který funguje jako propagační stánek. Tento týden byl k vidění u Národní technické knihovny v Praze v rámci konference Životní prostředí – prostředí pro život. Konferenci určenou zejména pro výzkumníky uspořádala příspěvková organizace Ministerstva životního prostředí CENIA.

Nyní showroom vyrazí po Praze a během následujících dvou víkendů se objeví na různých veřejných akcích. U něj je se možné dozvědět více o samotné Ekoznačce EU, i o konkrétních producentech a jejich výrobcích, které tuto certifikaci získaly. Můžete si zatočit kolem štěstí - a třeba si něco i odnesete. Ekoznačka EU je jedinou certifikací ekologické šetrnosti výrobků a služeb během jejich celého životního cyklu. Tu garantuje Evropská komise a má platnost na celém území Evropské unie. Netýká se ale potravin.

„Pouze malá část české společnosti zná Ekoznačku EU a vnímá ji jako záruku ekologické šetrnosti a kvality v jednom. Konkrétně se bavíme přibližně o šestnácti procentech. To je velká škoda, proto jsme se rozhodli to změnit. Ještě letos odstartujeme marketingovou kampaň, která má za cíl ekoznačení propagovat jak mezi spotřebiteli, tak mezi firmami. Potřebujeme změnit vnímání lidí a zbavit je předsudků vůči ekovýrobkům. Je symbolické, že se tak odehraje v roce, kdy Ekoznačka EU slaví 30 let své existence,“ uvádí ministryně životního prostředí Anna Hubáčková (za KDU-ČSL). Ta je také hlavní postavou teaseru pro uvedenou kampaň, najdete jej na youtube. V něm se objevuje i tajemná postava Ekolífka.

Ředitel CENIA Miroslav Havránek doplňuje: „Naše kampaň odstartuje v listopadu letošního roku a bude využívat formu cross-mediální kampaně. Odhalíme v ní, kdo je Ekolífek a zaměříme se na osvětu směrem k veřejnosti, kterou chceme edukovat v problematice ekoznačení a výhod těchto výrobků. Zároveň budeme oslovovat výrobce a poskytovatele služeb, kteří již dnes alespoň část svých produktů prezentují jako ekologické, k tomu, aby tuto skutečnost stvrdili uznávanou certifikací. A tou je naše Ekoznačka EU, případně pak ryze české značky Ekologicky šetrný výrobek a Ekologicky šetrná služba. Ty poskytujeme žadatelům především pro produkty, kde zatím neexistují jednotná kritéria v rámci Ekoznačky EU.“

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Kdo řídí Prahu?

Podle všeho byste měl vy, ale přijde vy, že je to spíš Hřib. Myslíte, že tu kumulaci funkcí zvládáte? Proč jste chtěl být primátor, když o vás není vůbec slyšet, za to o Hřibovi až moc? A stojíte za ním, co se týká toho, jak si jako náměstek pro dopravu vede? Vždyť je to jen chaos nebo nějaký skandá...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Dramatický schodek rozpočtu 230 miliard a obrana neví, co s penězi

9:15 Vích (SPD): Dramatický schodek rozpočtu 230 miliard a obrana neví, co s penězi

Vláda Petra Fialy zase sestavila výrazně schodkový rozpočet. Schodek 230 miliard korun v situaci, kd…