Moravčík (SPR-RSČ): Asistenti přepravy v Ostravě - opravdu začátek totality?

20.05.2017 17:16 | Zprávy

O asistentech přepravy v ostravském dopravním podniku, kteří usilují o vyloučení černých pasažerů z vozů DPO (kterým často nedovolí do vozu ani nastoupit) jsem zde už psal. Včera jsem ale narazil na kritický pohled jistého Jana Lipolda z aktualne.cz.

Moravčík (SPR-RSČ): Asistenti přepravy v Ostravě - opravdu začátek totality?
Foto: sprrsc.cz
Popisek: SPR-RSČ - logo

Lipold asistenci přepravy kritizuje jako skandální a nepřípustnou buzeraci cestujících městem, které občané navíc nepochopitelně tleskají. Hojně používá argumentační faul, tzv. argument kluzkého svahu (cituji: "Co přijde dál? Vyztužíme asistentům asistující hlídky městské policie? Nasadíme donucovací prostředky? Budeme lidi bez lístků přivazovat k zastávkám, aby nemohli jet ani příštím ani přespříštím spojem, dokud jim cestování neznechutíme definitivně?")

Tento argument nemusí být vždy faulem, záleží na historických zkušenostech s diskutovanou oblastí, které jsou ovšem ohledně městské dopravy pokud vím nulové - nikde nikdy nikdo nikoho k zastávkám v rámci boje proti černým pasažerům nepřivazoval. Lipold má prostě zcela neoprávněné obavy z toho, že dopravní asistenti jsou začátkem nějaké totality. Čtenáři mu to ovšem většinou nesežrali, jak je vidět v diskuzi.

Jen pro stručnost, trocha detailnějšího nahlédnutí do problému. Dejme tomu, že byste na zastávce MHD v Ostravě jen čekali na někoho, kdo má přijet. Pokud by k vám přišel asistent dopravy, že chce vidět vaši jízdenku a vy byste mu ji odmítli ukázat - prostě jen proto, že nehodláte nikam jet a žádnou jízdenku nemáte - pak tento samozřejmě nejen že nemá právo vás např. hlásit policii, ale ani nemá proč to dělat; nejjednodušší pro něj bude, když si počká, až přijede autobus a ověří si, že nenastoupíte. Pokud ovšem někdo čeká na zastávce, je zcela logické se domnívat, že čeká na dopravní prostředek a že do něj bude nejspíš nastupovat.

Pak není nic buzerujícího na tom, požádat jej o předložení jízdenky či ODIS karty za účelem její kontroly, zvlášť když možnost koupit si jízdenku přímo v autobuse již byla zrušena (což sice moc nekvituji, ale asistenti přepravy tak nemusí řešit možnost, že by jim cestující řekl, že si jízdenku koupí v autobuse). Dopravní podnik je poskytovatel určité služby, jejíž užívání vyžaduje určitá pravidla, která stanovuje zřizovatel služby. Nikdo není nucen autobusem jezdit. Lipoldův argument ohledně černých pasažerů "Co když opravdu urgentně někam spěchají?" je absurdní. Pokud spěchám, pak mne to taky nijak neopravňuje jezdit na červenou, pokud nejsem saniťák a nevezu člověka v ohrožení života (kteréžto případy jsou zákonně ošetřeny).

Ultraliberální přístup k čemukoliv, který Lipold de facto prosazuje, je cestou do pekel. Asistenti dopravy mají nadále mou podporu. Samozřejmě ale jako dočasné řešení. Cílem asistentů přepravy bezesporu musí být to, aby mohlo být po nějakém čase opět zrušeni.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Euro

Můžete zaručit, že když budete v příští vládě, nebude podnikat kroky pro zavedení EURA a budete dělat vše pro zachování Koruny nebo podlehnete tlaku zbylých stran, hlavně teda topky?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Premiér Fiala: Neplatí, že ceny energií máme nejdražší v Evropě

22:31 Premiér Fiala: Neplatí, že ceny energií máme nejdražší v Evropě

Projev na 127. schůzi Poslanecké sněmovny ČR 23. ledna 2025 k vysokým cenám energií.