Stavba metra D je pro hnutí ANO jednou z dopravních priorit a geologický průzkum, který byl vypsán ještě předchozím vedením magistrátu, je sice důležitým a nezbytným krokem, avšak se samotnou výstavbou nemá nic společného. Stále je nutné vyřešit problémy s výkupem pozemků v Krči, kde je žaloba na platnost územní rozhodnutí. Následně je samozřejmě nutné vypsat složitou soutěž na zhotovitele samotné stavby a tu dovést do úspěšného konce.
Právě nepravomocné územní rozhodnutím je přitom tím hlavním důvodem, proč Rada na svém pondělním jednání hlasovala o zakázce za 1,5 miliardy poprvé v historii magistrátu v tajné volbě, čímž zejména Piráti popřeli hlavní zásady, se kterými do politiky šli – transparentnost a otevřenost.
„Je to naprosto skandální alibismus. Pokud se bojí převzít za svá rozhodnutí odpovědnost, vůbec do politiky neměli vstupovat. Jasně se navíc ukazuje, že hlavním účelem bylo sklidit potlesk za zahájení výstavby metra D, to se ale přitom nepřiblížilo ani o centimetr,“ říká předseda zastupitelského klubu Patrik Nacher.
„Metro D je potřeba a jednoznačně ho podporujeme, ale tento velkolepý projekt může skončit jen několika „děrami“ v zemi, přičemž jen náklady na zabezpečení staveniště budou 50 milionů ročně. Pokud by se spory o územní rozhodnutí táhly třeba pět let, stálo by to Pražany dalších čtvrt miliardy korun,“ doplňuje zastupitel Petr Stuchlík.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV