Necid (ODS): Velké Meziříčí bez tranzitní nákladní dopravy je výsledkem spolupráce města a kraje

30.12.2015 14:25 | Zprávy

Považuji za nesmírně užitečné, když kraj a město spojí síly v podobných konkrétních případech.

Necid (ODS): Velké Meziříčí bez tranzitní nákladní dopravy je výsledkem spolupráce města a kraje
Foto: mestovm.cz
Popisek: Radovan Necid

Po letech trpělivého vyjednávání se státem i krajem se nám letos podařil dlouho očekávaný tah. Osadili jsme silnici č. 602 dopravní značkou, která zakazuje vjezd tranzitní nákladní dopravě do Velkého Meziříčí.

Proč jsme to udělali? Krajská silnice č. 602 vede souběžně s dálnicí D1 a představuje tak pro kamiony ideální trasu, na které se mohou vyhnout mýtu. Jenže tato silnice tvoří také hlavní průtah Velkého Meziříčí, což znamenalo, že počet projíždějících kamionů už nebyl jen nepříjemný, ale doslova i zdraví, majetek a životy ohrožující.

Zákazovou dopravní značku jsme prosazovali jako nejefektivnější, tedy nejlevnější a nejúčinnější řešení.

Často se mě lidé ptají, proč jsme raději neprosadili na silnici č. 602 rozšířené mýto. Odpověď je jednoduchá: mýto nemá regulační funkci. Díky mýtu počet kamionů v našem městě neklesne, jen se přepravované zboží pro nás, zákazníky, zdraží. Navíc je mýto tak podivně vymyšlené, že většina zisku končí u soukromého provozovatele v Rakousku. Nevidím tedy jediný důvod, proč bychom měli mít na Vysočině dražší rohlíky a majitelé a akcionáři provozovatelské firmy vyšší odměnu.

Oceňuji také velmi solidní způsob, jakým se k našemu problému postavil kraj. Nejenom že v podstatě nebránili tomu, aby mohly zákazové značky kolem našeho města vyrůst, ale dohodli jsme se i na společném pilotním projektu dynamického vážení nákladní dopravy u Velkého Meziříčí. Jde o unikát i v republikovém měřítku - nevím o tom, že by tyto váhy běžely jinde.

Na silnici č. 602 tak u Jestřábce (těsně za městem) od prosince běží dynamická váha, která projíždějící nákladní auto zváží a v případě přetížení odešle data automaticky na náš dopravní úřad. Ten pak zahájí správní řízení a vyměří pokutu.

Vážení je tedy velmi užitečným doplňkem zákazu - zatímco zákaz chrání Velké Meziříčí před dopady nadměrné tranzitní dopravy, vážení pak chrání draze opravované krajské silnice před poškozováním od přetížených náklaďáků.

Považuji proto za nesmírně užitečné, když kraj a město spojí síly v podobných konkrétních případech. 

Ing. Radovan Necid
starosta města Velkého Meziříčí
krajský zastupitel

Text byl napsán pro prosincové číslo Novin Kraje Vysočina.
Pozn: text nebyl publikován, o jeho zařazení do dalšího čísla se jedná.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Lenka Knechtová byl položen dotaz

bydlení

Vámi kritizovaná digitalizace stavebního řízení je podle mě zanedbatelný problém v porovnání s tím, že má ČR problém s nedostatkem bydlení, které, když už je, tak je pro většinu smrtelníků nedostupné. A upřímně nemám dojem, že když jste byli ve vládě, že jste problém nějak řešili. Můj dotaz tak zní,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Mimořádná schůze k odvolání Markéty Pekarové Adamové

15:06 Schillerová (ANO): Mimořádná schůze k odvolání Markéty Pekarové Adamové

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k mimořádné schůzi k odvolání Markéty Pekarové Adamov…